Allosterik öğrenmeye dayalı fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumlarına, güdülerine ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, dördüncü sınıf Fen ve Teknoloji dersinde allosteriköğrenme yaklaşımının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, güdülerine ve akademikbaşarılarına etkisini araştırmaktır. Araştırma deneysel modele dayalı olarak, öntestsontestkontrol gruplu desene göre yapılmıştır. Araştırmada çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ili Göksun ilçesi Taşoluk İlkokulu veBüyükkızılcık İlkokulu dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın grubunuoluşturan öğrencilerden Taşoluk İlkokulu'ndan 21 öğrenci çalışmanın deney grubunu,Büyükkızılcık İlkokulu'ndan 22 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deneygrubunda dersler allosterik öğrenme yaklaşımına göre işlenirken, kontrol grubundadersler fen ve teknoloji dersi öğretim programı ünitesine karşılık gelen ve programınöngördüğü yöntemlere dayalı olarak işlenmiştir. Araştırma sonunda, allosterik öğrenmeyaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yöneliktutumlarını, güdülerini ve akademik başarılarını olumlu yönde etkilediği tespitedilmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji Dersi, Allosterik Öğrenme Yaklaşımı,Güdü, Tutum, Akademik Başarı The aim of this study is to investigate the effectiveness of allosteric learningapproach on students' attitudes, motivations and academic achievements in 4th gradescience and technology lesson. The study is based on experimental model with pretest/post-test design. In the study, 4th grade students of Taşoluk Primary School andBüyükkızılcık Primary School in Göksun/Kahramanmaraş during the 2013-2014educational years, constitute the study group. 21 students from Taşoluk Primary Schoolconstitute experimental group and 22 students from Büyükkızılcık Primary Schoolconstitute control group. While lessons are taught based on allosteric learning approachin experimental group, in control group, lessons are taught according to the suggestedmethods of science and technology lesson curriculum curriculum. At the end of thestudy, it is concluded that allosteric learning approach has a positive effect on students'attitudes, motivations and academic achievements in science and technology lessons.
Collections