Öğretmenlerin örgütsel adanmışlıkları ile lider-üye etkileşimi ve motivasyonel dil kullanımı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öğretmenlerin örgütsel adanmışlıkları ile lider-üye etkileşimi vemotivasyonel dil kullanımı arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma;ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitimöğretimyılında Kahramanmaraş ilinin merkez ilçeleri (Onikişubat, Dulkadiroğlu) veTürkoğlu ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ortaokullarda görev yapantoplam 2929 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, evrende basittesadüfî örnekleme yöntemi ile yansız olarak seçilen, kırsal ve merkezi konumdabulunan 32 devlet ortaokulunda görev yapan, toplam 595 öğretmenden oluşmaktadır.Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi(ANOVA), Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin örgütsel adanmışlıklarının, lider-üyeetkileşimine dair görüşlerinin ve motivasyonel dil kullanımına dair algılarının yüksekdüzeyde olduğu ortaya konmuştur. Araştırmada yapılan korelasyon analizlerisonucunda; öğretmenlerin örgütsel adanmışlık-lider-üye etkileşimi ve örgütseladanmışlık-motivasyonel dil kullanımı arasında orta düzeyde, lider-üye etkileşimimotivasyoneldil kullanımı arasında ise yüksek düzeyde, doğrusal ve pozitif yöndeistatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan regresyonanalizi sonucunda öğretmenlerin örgütsel adanmışlıkları üzerinde lider-üye etkileşimidüzeylerinin %40 ve motivasyonel dil kullanımı algılarının ise %28 yordama etkisinesahip olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Adanmışlık, Lider-Üye Etkileşimi, Motivasyonel Dil In this study, it is aimed to reveal the relationship between teacher'sorganizational commitment with leader-member exchange and using of motivationallanguage. Relational screening model is used for the research. The universe of theresearch is composed of 2929 teachers working at secondary schools affiliated to theMinistry of National Education in Kahramanmaraş province (Onikişubat, Dulkadiroğlu)and in the town of Türkoğlu during the academic year of 2015-2016. The sample of thestudy consisted of 595 teachers, who were working in 32 state secondary schools inrural and central locations, selected randomly by the simple random sampling method.Independent groups t-test, one way analysis of variance (ANOVA), Pearson correlationanalysis and regression analysis were used in the analysis of the research data.As a result of the research, it was revealed that teachers' organizationalcommitment, opinions about leader-member exchange and their perceptions about usingmotivational language are high. As a result of the correlation analysis, it was found thatthere is a moderate relationship between teachers' organizational commitment, leadermemberexchange and using of motivational language. There is a high level, linear,positive and significant relationship between leader-member exchange and using ofmotivational language. In addition, according to the regression analysis, it is revealedthat 40% of teacher's leader-member exchange levels and and 28% of perceptions aboutmotivational language use had a predictive effect on teachers' organizationalcommitment.Keywords: Organizational Commitment, Leader-Member Exchange, MotivationalLanguage
Collections