Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının ve öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarını ve öğretim programına bağlılıklarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Gaziantep il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla seçilen 300 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Eğitim İnançları Ölçeği ve Öğretim Programına Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde alt amaçlara uygun olarak betimsel istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi, LSD testi, Tukey testi, ilişkisiz örneklemler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Kruskal Wallis-H testi, Mann Whitney-U testi ile pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenleri tarafından en çok benimsenen eğitim inancının ilerlemecilik olduğu, genel olarak sınıf öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının bulunduğu, erkek öğretmenlerin esasicilik ve daimicilik eğitim inançlarını kadın öğretmenlere göre daha çok benimsediği, öğretim programına bağlılığın cinsiyet değişkeninden etkilenmediği belirlenmiştir. Kıdem, ders verilen sınıf düzeyi ile öğretim programını inceleme sıklığı değişkenlerinin sınıf öğretmenlerinin eğitim inançları ve öğretim programına bağlılıkları üzerinde etkili olmadığı, ilerlemecilik, varoluşçuluk,daimicilik eğitim inançları ile öğretim programına bağlılık arasında yüksek düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. The general purpose of this research is to examine the teachers' educational beliefs and their commitment to the curriculum in terms of various variables and to determine the relationship between them. Correlational survey model was used in the research. The universe of the research consists of classroom teachers working in Gaziantep city center in 2019-2020. The sample of the research consists of 300 classroom teachers selected from this population with easy sampling. In the research, Education Beliefs Scale and Commitment Scale to the Curriculum were used as data collection tools. Descriptive statistics, t-test for independent groups, LSD test, Tukey test, one-way analysis of variance for unrelated samples (ANOVA), Kruskal Wallis-H test, Mann Whitney-U test, and Pearson correlation test was used to determine the relationship between their commitment to the program. As a result of the research, it were determined that the most adopted education belief by the teachers is progressiveness the most adopted by the classroom teacher, progressiveness, teachers generally have a commitment to the curriculum, male teachers adopt the essentialism and prennialism education beliefs more than the female teachers, and commitment to the curriculum is not affected by the gender variable. It was determined that variables such as grade level, seniority, grade level taught, and frequency of investigating the curriculum were not effective on the teachers' beliefs and commitment to curriculum, and there was a higher level of relation between progressivism, existentialism, prennialism and commitment to curriculum.
Collections