Tüketici davranışlarını etkileyen bir faktör olarak dindarlık perspektifinden sosyal medyada görsel paylaşımının incelenmesi: KSÜ öğrencileri üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, tüketici davranışlarını etkileyen bir faktör olarak dindarlık perspektifinden sosyal medyada görsel paylaşımının incelenmesi üzerine bir araştırma gerçekleştirmektir. Çalışmada Mahremiyet Ölçeği, Dindarlık Ölçeği ve Görsel Paylaşım Ölçeği; A-B uygulanmıştır. Çalışma sürecinde örneklem grubunun dindarlık ve mahremiyet konusundaki görüşleri ile sosyal medyada görsel paylaşım davranışları çeşitli değişkenler açısından analize tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında gerekli analizler yapılırken SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Analizler yapılırken normal dağılım gösteren mahremiyet ölçeği, görsel paylaşım ölçeği-A (karede ben yokum) ve görsel paylaşım ölçeği-B (karede ben varım)' nin analizlerinde Bağımsız Gruplar T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, LSD Testi, Games Howell Testi kullanılmıştır. Normal dağılım göstermeyen dindarlık ölçeğinin analizlerinde ise ek olarak Mann Whitney-U Testi, Kruskall Wallis-H Testi, Sperman Kolerasyon Analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçeklerin geçerli ve güvenilir oldukları belirlenmiştir. Dindarlık ile görsel paylaşım davranışı-A arasında anlamlı bir ilişki belirlenmemiştir. Ancak görsel paylaşım davranışı-B puanı açısından anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Bununla birlikte mahremiyet ve öz dindarlık ile görsel paylaşım davranışı A-B arasında bir ilişki belirlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Mahremiyet, Dindarlık, Sosyal Medya, Fotoğraf, Görsel Paylaşım The main purpose of this study is to conduct a research on the examination of visual sharing in social media from the perspective of religiosity as a factor affecting consumer behavior. In this study, Privacy Scale, Religiosity Scale and Visual Sharing Scale; A-B was used. In the study process, the views of the sample group on religiousness and privacy and visual sharing behaviors on social media were analyzed in terms of various variables. Within the scope of the research, SPSS 21.0 package program was used during the analysis. When performing analyses the Independent Groups T Test, One-Way Analysis of Variance, LSD Test and, Games Howell Test were used in privacy scale analysis, visual sharing scale-A (I am absent in frame) and visual sharing scale-B (I am present in frame) which resulted with normal distribution. In addition, Mann Whitney-U Test, Kruskall Wallis-H Test and Sperman's Coleration Analysis were used for the analysis of religiosity scale which did not show normal distribution.As a result of the analyses, it was determined that the scales were valid and reliable. No significant relationship was determined between religiosity and visual sharing behavior-A. However, there was a significant correlation in terms of visual sharing behavior-B score. In addition there was no correlation between privacy and self-religiosity and visual sharing behavior A-B.Key Words: Privacy, Religiosity, Social Media, Photography, Image Sharing
Collections