Farklı hava koşullarında trafik hız-akım-yoğunluk modelleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul ulaşımda kullanılan O-1 ve O-2 karayollarının yadsınamaz bir önemi bulunmakta ve bu yollardaki trafik sürekli gözlenerek oluşan ve oluşabilecek problemlerin çözülmesi için çalışmalar yapılmaktadır.Bu tez çalışmasında; öncelikle trafiğin temel karakteristiklerine ait modeller için teorik bilgiler verilmiş ve literatürde yaygın olarak kullanılan modeller tanıtılmıştır. Daha sonra İstanbul ili için O-1 ve O-2 otoyollarının belirlenen kesimlerinden toplanan trafik verilerinin analizinin yapılması sonucu hız-akım-yoğunluk ilişkileri değerlendirilmiştir ve farklı hava şartları için uygun modeller geliştirilmiştir. Bu modelleri geliştirebilmek için Lineer (Greenshields) modelden faydalanılmıştır.Sonuç olarak seçilen yollar için farklı hava şartlarında hız-akım-yoğunluk eğrilerinden elde edilen değerler birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Sürekli kullanılan O-1 ve O-2 karayolu arterlerinin kötü hava şartlarının olumsuz etkisine maruz kalmaması için çalışılan yollar olması ve ayrıca ticaret merkezi olan İstanbul ulaşım talebinin mevsimsel şartların önüne geçmesi nedeniyle sonuçların birbirine yakın çıktığı gözlemlenmiştir. The motorways of O-1 and O-2 are mainly used roads for transportation in İstanbul and many works have been performed to solve the probable problems by monitoring the traffic permanently.In this study; firstly, theoretical information has been given for models relating to basic characteristics of traffic. Afterwards, by analyzing traffic data, collected from the particular sections of O-1 and O-2 motorways, speed-flow-density relationships were evaluated and relavant models for different weather conditions were developed. Lineer (Greenshields) Model was utilized to produced these models.Finally, the values obtained from speed-flow-density curves of relevant roads were compared with each other which are produced for different weather conditions. It was observed that the travel demand is not affected by seasonal changes since İstanbul is a big trade center and mainly used roads O-1 and O-2 motorways are always maintained against the negative effects of bad weather conditions. On this basis, the outcomes of the analysis were found close to each other.
Collections