Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşlıyan, Mustafa
dc.contributor.authorÇiçeklioğlu, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-09T09:31:26Z
dc.date.available2020-12-09T09:31:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/204726
dc.description.abstractBu çalışmanın ana amacı; presenteeism, duygusal emek ve örgütsel vatandaşlık davranışının işgören performansı üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Bununla birlikte bu araştırma değişkenleri arasındaki ilişkilerin düzeyinin ve yönünün de tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda, Akdeniz bölgesinde yer alan Kahramanmaraş ve Mersin illerinde faaliyette bulunan eğitim kurumlarında görev yapan 829 öğretmene anket uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen verilere SPSS paket programı kullanılarak korelasyon, regresyon, Kruskall-Wallis ve Mann-Whitney U analizi testleri yapılmıştır. Bu analizler sonucunda; duygusal emek boyutlarının (yüzeysel duygusal emek, derinden duygusal emek, samimi (doğal) duygusal emek) ve örgütsel vatandaşlık davranışı boyutlarının (diğergamlık, vicdanlılık, nezaket, centilmenlik, sivil erdem) işgören performansını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Presenteeismin `işi tamamlama` boyutunun işgören performansını olumsuz yönde etkilediği ve `dikkat dağınıklığından kaçınma` boyutunun ise işgören performansı üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca genel olarak araştırma değişkenleri (presenteeism, duygusal emek, örgütsel vatandaşlık davranışı, işgören performansı) arasında pozitif yönde anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Araştırma değişkenlerinden yalnızca presenteeismin `işi tamamlama` alt boyutu ile bütün araştırma değişkenleri ve `dikkat dağınıklığından kaçınma` alt boyutu ile duygusal emek alt boyutu olan `samimi davranış` ve örgütsel vatandaşlık davranışı alt boyutu olan `nezaket` arasında negatif yönde anlamlı ilişki belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Presenteeism, Duygusal Emek, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, İşgören Performansı
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to reveal the effects of presenteeism, emotional labour and organizational citizenship behaviour on employee performance. Besides, it was aimed to determine the level and relationships between these research variables as well. In accordance with this purpose, a questionnaire was applied to 829 teachers working in educational institutions in Kahramanmaraş and Mersin provinces in the Mediterranean region. Correlation, regression, Kruskall-Wallis and Mann-Whitney U analysis were applied to the data obtained as a result of questionnaire by using SPSS package program. As a result of these analyzes, it was determined that the dimensions of emotional labour (surface acting, deep acting, genuine acting ) and organizational citizenship behaviour dimensions (altruism, conscientiousness, courtesy, sportsmanship, civil virtue) affect positively the performance of educational labour. It was determined that `completing work` dimension of presenteeism adversely affected the educational labour performance but `avoiding distraction` dimension had no effect on employee. In addition, it was generally found that there were positive significant relationships between the research variables (presenteeism, emotional labour, organizational citizenship behaviour, employee labour). Only a negative correlation was found between `completing work` sub-dimension of the presenteeism and all the research variables, and `avoiding distraction` sub-dimension and sincere attitude sub-dimension of emotional labour, and `courtesy` sub-dimension of the presenteeism. Keywords: Presenteeism, Emotional Labour, Organizational Citizenship Behaviour, Employee Performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePresenteeism (işte var olamama), duygusal emek ve örgütsel vatandaşlık davranışının performans üzerine etkileri: Eğitim çalışanları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of presenteeism, emotional labour and organizational citizenship behaviour on the on performance: A research on educational labour
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10249365
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579357
dc.description.pages232
dc.publisher.disciplineGenel İşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess