Fen bilimleri öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada probleme dayalı öğrenmeye Yaklaşımının 6. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki akademik başarısı ve tutumları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı 2. döneminde Kırıkkale İline bağlı Karakeçili İlçesi Karakeçili İlköğretim Okulu ve Karakeçili Atatürk İlköğretim Okulunda öğrenim gören 58 tane 6. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Deney grubunda bu çalışmada geliştirilen problem senaryoları kullanılarak Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi ile dersler işlenirken, kontrol grubunda ise aynı ünite Fen Bilimleri Dersi öğretim programı kullanılarak işlenmiştir. Her iki gruba da derslerin işlenmesi için 3 hafta zaman ayrılmıştır.Çalışmada veri toplamak amacıyla ?Yaşamımızdaki Elektrik Konulu Başarı Testi? ve ?Fen Bilimleri Dersine Karşı Tutum Ölçeği? hem deney hem de kontrol grubunda öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 21 paket programı kullanılmış olup verilerin analizi için bağımsız gruplar t-testi ve frekans analizi yapılmıştır. Araştırma öncesinde deney ve kontrol gruplarının Fen Bilimleri dersindeki başarılarında ve derse karşı tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken, araştırma sonrasında deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin Fen Bilimleri dersindeki başarılarında ve derse karşı tutumlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Probleme Dayalı Öğrenme, Problem Senaryoları, Yaşamımızdaki Elektrik, Başarı, Tutum. This study aims to examine the effects of the Problem-based Learning Approach on 6th grade students? academic achievement in and attitudes towards Science Lesson.For this purpose, this study was conducted on 58 6th grade students studying at Karakeçili Primary School and Karakeçili Atatürk Primary School in the second term of 2011-2012 Year of Education. In the study, students were divided into two groups: Experimental Group and Control Group. While in the experimental group, the unit ?Electricity in Our Life? was taught through the problem scenarios based on Problem-based Learning Model, the same unit was taught through the Traditional Method in the control group. Both groups were allocated three weeks for the lesson.In the study, ?The Achievement Test on Electricity In Our Life? and ?The Scale of Attitude Towards The Science Lesson? were used as pre-test and post-test in both the Experimental and Control Groups.The SPSS 21 Packet Program was used in the analysis of the quantitative data obtained from the study. For the analysis of the data, independent groups T-test and frequency analysis was made.While prior to the research, there was no statistically significant difference between the experimental and control groups in their success in the Science Lesson, their attitudes towards the lesson and their motivation, after the research, a statistically significant difference was found between the experimental and control groups in their success in the Science and Technology Lesson, their attitudes towards the lesson in favour of the experimental group. Keywords: Problem Based Learning, Problem Scenarios, Electricity In Our Life, Success,
Collections