Öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ve stres belirtileri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ve stres belirtileri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmada betimsel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Kahramanmaraş ili Onikişubat ilçe merkezinde anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 4576 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evren içerisinden basit tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 425 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması aşamasında araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ve stres belirtilerini belirlemek amacıyla, Karadavut (2005) tarafından geliştirilen 'Örgütsel Stres Kaynakları Ölçeği' ve 'Stres Belirtileri Ölçeği' ve öğretmenlerin iş doyumu düzeylerini belirlemek amacıyla, Akkamış (2010) tarafından geliştirilen 'Minessota İş Tatmini Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde Bağımsız gruplar t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Scheffe Testi, Dunnet's t-3 testi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ile stres belirtileri arasında anlamlı bir ilişki belirlenmiş, öğretmenlerin örgütsel stres kaynakları ve stres belirtilerinin öğretmenlerin iş doyumlarının yordayıcısı olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Stres, İş Doyumu The purpose of this study is to examine the relationship between teachers' organizational stress sources and stress symptoms and job satisfaction. In this research, correlational survey model was used from descriptive survey models. The research population consists of 4576 teachers working in primary, secondary and high schools on spring term of 2019 in Onikişubat / Kahramanmaraş. The sample of the study consisted of 425 teachers selected from the population by simpler and one sampling method. At the stage of data collection, to determine the teachers' organizational stress sources and stress symptoms, 'Organizational Stress Sources' and 'Stress Symptomss' calecreated by Karadavut (2005) was used; to determine teachers ' job satisfaction levels, The 'Minessota Job Satisfaction' scale developed by Akkamış (2010) was used. In this research, to analyze data, independent samples t-test, one-way analysis of variance (anova), Scheffe Test, Dunnett's t-3 Test, Pearson correlation analysis were used.As a result of this research, a significant correlation was found between teachers' organizational stress sources and stress symptoms, teachers 'organizational stress sources and stress symptoms were found to be the predictors of teachers' job satisfaction.Key words: Organizational Stress, Job Satisfaction
Collections