Uzaktan eğitimde ders içeriği oluşturma platformu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda eğitim öğretim faaliyetlerinin hızla internet ortamına taşınmasıyla akılcı, çağdaş ve yenilikçi bir eğitim sistemi olan uzaktan eğitim yönteminin yaygın olarak kullanılmaya başlandığı görülmektedir. Web tabanlı uzaktan eğitim, sürekli gelişen internet teknolojisinin getirdiği olanaklardan faydalanılarak, öğrenci ve öğretim elemanını web ortamında zamandan ve mekândan bağımsız olarak bir araya getirerek, eğitim materyallerine ulaşma olanağı sağlar. Ayrıca uzaktan eğitim, zamanı ve maddi olanakları kısıtlı olan çalışan insanlara eğitim imkânı vererek bireyin yaşam boyu eğitimine de katkı sağlamaktadır. Kısacası uzaktan eğitim uygulamaları, günümüzdeki web teknolojileri sayesinde zaman, mekân, araç-gereç, öğrenen ve öğreten açısından büyük esneklik ve faydalar sağlamaktadır. Dünya'da ve Türkiye'de bilişim teknolojilerinin gelişimiyle beraber uzaktan eğitim yöntem ve teknikleri de gelişim göstermiştir. Ayrıca uzaktan eğitime katılan öğrenci sayısıyla beraber uzaktan eğitim veren kurum sayısı gün geçtikçe artış göstermektedir. Gerçekleşen bu artışla birlikte uzaktan eğitim yöntemiyle verilen dersler için içerik hazırlama, bu içerikleri yönetme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, öğretim elemanlarının ders içeriklerini oluşturabilecekleri bir platform geliştirilmiş ve geliştirilen uygulamanın verimliliği istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Uzaktan eğitimde eğitmen, yönetici ve öğrenci gibi roller düşünülerek etkin bir içerik geliştirme sistemi tasarlanması amaçlanmıştır. It is seen that distance education method which is a rationalist, contemporary and innovative education system, is started to be used widely with transportation of education and training activities to internet area fast, in recent years. Web based distance education paves the way for reaching education materials through bringing students and lecturers together in web area as independent of time and place with taking benefit from opportunities of ever-growing internet technology. Also, distance education contributes to human's lifelong learning through giving education opportunities to working people whose financial situation and time are limited. Shortly, distance education implementations provide great flexibilities and advantages for time, places, equipment-devices, learners and teachers thanks to present day web technologies. With the development of information technologies in the world and Turkey, distance education methods and techniques also developed. Also the more the number of students taking part in distance education rises, the more the number of institutions giving distance education rises. Needs for preparing contents and managing these contents for lessons given by distance education method appeared with this raise. On this study, a platform has been developed for lecturers to create lesson contents and the efficiency of developed implementation has been analyzed statistically. It is aimed on distance education to design an efficient content development system through thinking the roles such as lecturers, managers and students.
Collections