Karbon nanotüp ve nanokil katkılı, karbon fiber / epoksi kompozitlerin düşük hız darbe testiyle enerji absorbsiyon davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karbon Nanotüp (Carbon Nanotube, CNT) ve Nanokil Katkılı Karbon Fiber / Epoksi Hibrit Kompozitlerin Üretimi ve Mekanik Özelliklerinin İncelenmesi adlı bu yüksek lisans tezinde; epoksi reçineye CNT ve nanokil eklenmiş ve bu matris malzemesi vakum infüzyon metoduyla karbon elyafa emdirilerek tabakalı kompozit levhalar oluşturulmuştur. CNT oranın daha önceki çalışmalarda optimum özellikleri ağırlıkça epoksiye katılan % 0.3 oranı bilindiğinden dolayı bu değer sabit tutulup, nanokil reçineye ağırlıkça % 1 , % 3 ve % 5 oranlarında olacak şekilde eklenmiştir. Bunun yanında sadece reçine ve sertleştiricisiyle, sadece ağırlıkça % 0.3 CNT takviyesi ile ve sadece ağırlıkça % 1 , % 3 ve % 5 oranlarında nanokil ekleyerek toplam 8 farklı numune çeşidi hazırlanmıştır.Tabakalı kompozit levhaların mekanik özelliklerini görebilmek için çekme, üç nokta eğme, düşük hız darbe testleri yapılmıştır. Metalografik özelliklerinin tespiti için Taramalı Elektron Mikroskobu ( Scanning Electron Microscope, SEM ) görüntüleri incelenmiştir. Test sonuçları grafiklerle tez sonucunda verilmiş ve yorumlanmıştır. In this study, named as Fabrication and Investigation on Mechanical Properties of Carbon Nanotube and Nanoclay Carbon Fiber / Epoxy Hybrid Composites; CNT and Nanoclay was introduced into Epoxy resin and, thereby, this matrix material was infiltrated into Carbon fiber by Vacuum Infusion Method, laminated composite plates were produced. Since most efficient CNT rate was determined by previous studies as 0.3 %, this rate was held constant and nanoclay was added into resin so as to volume fraction was 1 % , 3 % and 5 %. In addition to this, with only resin and hardening agent, addition with volume fraction 0.3 % CNT reinforcement of Epoxy resin and eventually, with only 1 % , 3 % and 5 % nanoclay were added into resin, 8 different specimens were fabricated.Tensile, three point bending, low-velocity impact tests were carried out for determining mechanical properties of laminated composite plates; Scanning Electron Microscope, SEM images were examined. Test results were presented with graphs and interpreted.
Collections