Yaya bölgelerinin kent peyzajına olan katkılarının görsel ve işlevsel bakımdan incelenmesi: Trabzon bulvarı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sürekli gelişen ve değişen teknoloji ile beraber kentlerdeki yapılaşma ve düzensizleşme ivmeli bir şekilde artmaktadır. Durumun bu şekilde süregelmesi kentlerde yaya bölgelerini daraltmış ve yaya hareketlerini sınırlamıştır. Günümüzde, önemi gittikçe artan yaya bölgeleri, artan nüfusa bağlı olarak bir gereklilik haline gelmiştir. Özellikle kent merkezindeki yaya yoğunluğunu üstlenen yaya bölgeleri günümüz metropollerinde birer kent simgesi haline gelmeye başlamıştır.Bu çalışmanın amacı, kentsel yaya bölgelerinin kent peyzajına olan katkıları, şehir trafiğine etkileri, yaya konforu ve çalışmaya konu olan Kahramanmaraş kenti Trabzon Bulvarının yaya trafiğine uygun hale getirilmesi amacıyla görsel ve işlevsel bakımdan incelenmesidir. Tez çalışmasının yazılması için pek çok yerli ve yabancı kaynak incelenmiş olup kavramsal çerçevenin oluşturulması ve benzer araştırmaların değerlendirilmesi amacı güdülmüştür. Bunlara ek olarak alan çalışmasında kişisel gözlem ve anket çalışması yapılmıştır. Ankete katılan alan kullanıcılarının Trabzon Bulvarına yönelik düşünceleri, beklenti ve istekleri, çalışma alanının tamamı için memnuniyetleri görsel ve işlevsellik çerçevesinde anket yöntemiyle belirlenmeye çalışılmıştır, elde edilen veriler ışığında öneriler getirilmiştir. With constantly evolving and changing technology, the construction and irregularization in the cities are increasing rapidly. As a reult, the pedestrian areas in the cities and pedestrian have become restricted. Nowadays, the increasingly important pedestrian zones movements have become a necessity due to the increasing population. In particular, the pedestrian areas in the center of the cities have become a symbol of today's cities.The aim of this study is the contribution of urban pedestrian areas to the urban landscape, the effects of city traffic, pedestrian comfort and is the visual and functional research of Trabzon Boulevard in Kahramanmaras to make it suitable for pedestrian traffic. Many domestic and foreign resources have been examined for the thesis study and the creation of the conceptual framework and similar researches were aimed to evaluate. In addition, personal observation and survey work were conducted in the field study. The opinions, expectations and requests of the field users who participated in the survey were determined by the survey method within the frame of visual and functionality for the entire study area.
Collections