Ankara`da çok ölçütlü karar verme yöntemleriyle Monoray güzergâhı belirleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Artan nüfus ve kentleşme Ankara'da birçok probleme neden olmaktadır. Bu problemlerin başında da trafik sorunu gelmektedir. İyi bir planlama ile bu sorunun üstesinden gelinebilir. Toplu taşıma özendirilmelidir. Bu kapsamda ilk olarak toplu ulaşım türünün seçilmesi gerekmektedir. Seçilen ulaşım türü ulaşım taleplerini karşılayacak seviyede olmalıdır. Şehirlerde bu problemin çözümü için monoray, alternatif bir toplu ulaşım sistemidir. Monoray kentsel ulaşımda tek ray üzerinde hizmet vermektedir. Güvenli ve hızlı toplu ulaşım sistemidir. Bu aşamanın ardından iyi bir güzergâh yeri seçilmelidir. Aksi takdirde trafikte iyileşmeye/gelişmeye yardımcı olamaz. Güzergâh seçimine, inşa maliyeti, çevre, kentsel hareketlilik, talep seviyesi, erişebilirlik, trafik yoğunluğu gibi birçok faktör etki etmektedir. Bu yüzden çok ölçütlü değerlendirme gerekmektedir.Bu çalışmada, analitik hiyerarşi süreci, analitik ağ süreci ve TOPSIS yöntemleri kullanılarak Ankara'da kentsel toplu ulaşım için 8 farklı monoray güzergâhı arasından en iyi sıralama yapılmıştır. Due to increasing population and urbanization in Ankara, there are many problems, such as traffic in urban areas, there is a need for a great traffic planning to solve this problem. Also, public transport should be encouraged and wisely organized. It must meet the demands of the transport type selected. A monorail is an alternative transport vehicle for solving this problem in urban areas, because the monorail is a single rail serving as a track in urban area and this system is fast and safe. After, the most appropriate route should be determined. Otherwise this system will not help to improve urban transport. Moreover, route selection is influenced by many factors such as construction cost, environment, public mobility, demand level, accessibility, traffic density etc. Thus, there is a need for a multi-criteria evaluation. In this study was conducted to choose from eight alternative route for monorail route selection in Ankara by using Analytic Hiyerarşi Process (AHP), Analytic Network Process (ANP) and the Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution (TOPSIS).
Collections