Fen bilgisi öğretmenlerinin yaratıcı düşünce özellikleri ile okulların değişime açıklığı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmenlerinin yaratıcı düşünce düzeyleri ile okullarının değişime ne derece açık olduğu ve okulların değişime açık olma durumlarının öğretmenlerin yaratıcı düşünmeleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, 2016-2017 Eğitim Öğretim yılı Manisa - merkez ilçesinde faaliyet gösteren devlet ve özel ortaokullarda görev yapan 317 öğretmen üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada okulların değişime açıklığının öğretmen görüşlerine göre ortaya konması için Smith ve Hoy (2007) tarafından geliştirilen, Demirtaş (2012) tarafından geçerlilik ve güvenilirliği Türkçeye uyarlanan ''Okulların Değişime Açıklık Ölçeği'' ile Yenilmez ve Yolcu (2007) tarafından geliştirilen `Öğretmenlerin Derslerdeki Tutum ve Davranışlarının Öğrencilerde Yaratıcı Düşünmenin Gelişimine Katkısı` ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizi SPSS 17.0 for Windows paket programıyla analiz edilmiştir. Analizde ikili grup fark analizi için Mann Whitney U testi, ikiden çok grup arasındaki farkın analizi için ise Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Korelasyon analizinde Spearman's rho korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Özel okullar ve devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin demografik özellikleri arasında mesleki deneyim, mezun olunan kurum ve yaratıcılığı yeterli görme düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark vardır (p<0,05). Tüm öğretmenler arasında, öğretmenlerin değişime açıklığı boyutu; mesleki deneyim, mezuniyet, okul türü, değişimin gerekliliği ve değişimin yeterliliği konusunda istatistiksel olarak anlamlı fark vardır (p<0,05). Yaratıcı düşünce düzeyleri tüm öğretmenlerde mesleki deneyim, mezuniyet, yaratıcılık eğitimi alma durumu ve okul türüne göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir (p<0,05). In this study, it was aimed to investigate the level of creative thought of science teachers and the extent to which their schools are changeable, and the effect of schools on the creative thinking of teachers in terms of openness to change.In the survey, a questionnaire was applied to 317 teachers working in state and private secondary schools operating in the central province of Manisa in 2016-2017 academic year. In order to reveal the change of schools according to the teachers' views, the `Variable Openness Scale of Schools`, which was developed by Smith and Hoy (2007) and adapted to Turkishness by Demirtaş (2012), and `The Attitudes of Teachers in Classes` developed by Yenilmez and Yolcu and Behavior Contribution to the Development of Creative Thinking in Students `scale.In the analysis of the quantitative data obtained, SPSS 17.0 for Windows was analyzed by packet program. Mann Whitney U test was used for binary group difference analysis and Kruskal Wallis test was used for analysis of difference between two groups. Spearman's rho correlation analysis was used for correlation analysis.According to the results of the research; There is a statistically significant difference between the demographic characteristics of the teachers working in private schools and state schools (p <0,05) between professional experience, graduated institution and creativity. Among all the teachers, the dimension of change of teachers' dimension; there was a statistically significant difference in terms of professional experience, graduation, type of school, necessity of change and adequacy of change (p <0,05). The level of creative thinking is statistically significant (p <0,05) in all teachers according to professional experience, graduation, creativity education status and school type.
Collections