Strategic analysis for Koç Unisys
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz 1994 ekonomik krizi öncesinde, Türkiye bilgi teknolojisi endüstrisi, 1992- 1993 yıllan arasında yüksek bir büyümeye şahit oldu. Hızlı büyüyen sektörde bir çok irili ufaklı bilgisayar firması faaliyete geçti. Ekonomik kriz sektör üzerinde oldukça etkili oldu ve sektör gelirleri daralan talep ile birlikte azaldı. 1995 'teki pazar koşullan dikkate alındığında ve 1996 ve daha ötesi geleceğe bakıldığında, bilgi teknolojisi pazarının yüksek bir büyüme potansiyeli olduğu söylenebilir. Pazardaki büyüme gözönüne alındığında, Koç Unisys'in rekabet edebilir düzeyde ve karlı olarak kalabilmesi için, pazarlama ve insan kaynaklan konusundaki genel stratejilerini gözden geçirmesi gerekmektedir. Pazarlama stratejisinde temel olarak en önemli ürünler olan PC (Kişisel Bilgisayar) ve Mainframe (Ana Bilgisayar) ürünlerine odaklanılmalıdır. Koç Unisys bu pazarda büyük çaptaki müşterilere odaklanarak iyi tanınan isminden ve büyük müşteriler ile ilgili daha önceki deneyimlerinden yararlanmalıdır. Ana bilgisayar pazarında hali hazırdaki müşterilere odaklanılmalı ve bu müşterilere sürekli yeni çözümler ve yeni ürünler sunularak bu müşterilerin gelişen bilgi teknolojisine ayak uydurabilmeleri sağlanmalıdır.însan kaynaklan stratejisi gözönüne alındığında, Koç Unisys' in şu anda yetersiz olan eleman sayısını yeterli bir düzeye getirmesi ve pazar ile benzer seviyede bir maaş politikası uygulaması gerektiği söylenebilir. ABSTRACT Prior to the 1994 economical crisis, Turkish IT (Information Technology) industry had witnessed a high growth in 1992 -1993. With the high growth in the sector, many small and mid sized computer companies began to emerge. The economical crisis had a substantial impact on the overall industry as revenues dropped with the decreased demand. Regarding the market conditions in the 1995 and looking at the future in 1996 and beyond it can be said that the information technology market has a high growth potential. Regarding the growth potential in the Information technology market, Koç Unisys needs to revise its overall strategy in marketing and human resources in order to remain competitive and profitable. Marketing strategy must mainly be based on the two most important hardware products : PCs(Personal Computers) and mainframes. In the personal computer market, Koç Unisys must focus on large customers in order to benefit from its well known brand name and its expertise with such accounts. In the mainframe market Koç Unisys must focus on its existing 111customers and must continuously provide new products and services to them in order to keep these customers in line with the latest information technology. Regarding the human resources strategy, it can be said that it is necessary for Koç Unisys to increase its staff which is currently insufficient and have a compensation policy that is at the same level with the market. IV
Collections