İlköğretim okulunda çocuğu olan annelerin bazı sosyodemografik özelliklerinin anne – çocuk ilişkisi yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim Okulunda Çocuğu Olan Annelerin Bazı Sosyodemografik Özelliklerinin Anne – Çocuk İlişkisi Yönünden İncelenmesi. Araştırma, ilköğretim okulunda çocuğu olan annelerin bazı sosyodemografik özelliklerinin anne – çocuk ilişkisi yönünden incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili sınırları içerisinde yer alan ve rastgele örnekleme tekniği ile belirlenen 2 ilkokul ve ortaokula devam eden 6-12 yaş arası çocukların anneleri oluşturmaktadir. Evrende yer alan tüm çocuklarin anneleri örnekleme dâhil edilmiş olup, araştirmanın yapıldığı tarihlerde ulaşılabilen ve arastırmaya katılmayi kabul eden 214 çocuğun annesi araştırmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Çocuk ve Aile Bilgi Formu ve Ebeveyn Kabul Red Ölçeği-Anne Formu- kullanılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından annelerle yapılan yüzyüze görüşmelerle toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; annenin yaşı, egitim düzeyi, çocuk sayısı ve aylık geliri ile reddedici davranışlar arasında negatif anlamlı ilişki bulunmuştur. Çocuğun cinsiyeti, aile tipi anne çocuk ilişkisini etkilemediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: okul çocuğu, anne, çocuk sağlığı hemşiresi Assessment of the Association of Some Socio-demographic Characteristics with Mother-child Relationship in Mothers Who Have Children in Primary Schools The present investigation was planned as a descriptive study to investigate the association of some socio-demographic characteristics with mother-child relationship in mothers who have children in primary schools. The universe of the study consisted of mothers of children aged 6-12 years attending to randomly selected 2 primary and secondary schools located in Istanbul province. Mothers of all children existed in the study universe were included into the study and mothers of a total of 214 children accepting to participate into the study have constituted the study sample. Data collection was performed using Child and Mother Information Form and Parental Accoptance - Rejection Questionnaire - Mother Form. Data were collected by face to face interviews with mothers. Results demonstrated that mother's age, educational level, number of children and monthly income have a significant negative association with rejecting behavior. Gender of the child and family type have no significant association with mother-child relationship.Key Words: school children, mother, child health nurse
Collections