Mesleki hemşirelik blogu kullanan hemşire ve hemşire adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan mesleki hemşirelik blogu üzerinden mesleki hemşirelik blogu kullanan hemşire ve hemşire adaylarının hayat boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç-Yöntem: Araştırma basit rastgele örneklemi ile Dijital Hemşire Platformu üzerinden online olarak gerçekleştirilmiştir. Örneklemi Dijital Hemşire Platformunu kullanan 1061 hemşire ve hemşire adayı oluşturmuştur. Araştırma için Koç Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu'ndan yazılı ve çalışmayı kabul eden kullanıcılardan online izin alınmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilmiş sosyodemografik soru formu ve 2009 yılında Coşkun tarafından geliştirilmiş Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği ile online toplanmıştır. Veriler SPSS 22.0'da, Student T ve ANOVA önemlilik testleri ile değerlendirilmiştir.Bulgular: Çalışmada katılımcıların yaş ortalaması 26,1±6.7 olup, %9.6'sı kişisel ya da kurumsal bir blog sahibi, %9'u daha önce dijital platformlarda yazarlık deneyim sahibi ve %47.1'i mesleği ile ilgili blogu takip ettiğini belirtmiştir. Katılımcıların hayat boyu öğrenme eğilimleri toplam puan ortalaması 134,39±19,92 ile yüksek bulunurken; sırasıyla motivasyon, sebat, öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk, merak yoksunluğu alt boyutları puan ortalamaları ölçeğin alt boyut ortalamalarının üzerinde bulunmuştur. Katılımcılardan akademisyenlerin, doktora yapanların, kişisel veya kurumsal bir blogu olanların, dijital platformlarda yazarlık yapanların ve mesleği ile ilgili blog takip edenlerin hayat boyu öğrenme eğilimleri istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Sonuç: Dijital Hemşire mesleki hemşirelik bloğunun hemşire ve hemşire adaylarının hayat boyu öğrenmelerinde pozitif yönde etkili olduğu bulunmuştur. Purpose: The aim of the study was to determine lifelong learning trends of nurse and nurse candidates who use vocational nursing blog which is developed by the researcher.Material-Method: This study was conducted online via `Dijital Hemsire Platform` through simple random sampling method. The sample consisted of 1061 nurse and nurse candidates who use Dijital Hemsire Platform. Ethics committee approval was received from Koc University Ethics Committee of Social Sciences Research and online approval was obtained from participants who accepted to participate in this study. Data were collected online with a sociodemographic questionnaire developed by the researcher and Lifelong Learning Trends Scale developed by Coskun in 2009. Data were analyzed in SPSS 22.0 with Student T-Test and ANOVA.Findings: Mean age of participants was found 26,1±6.7; 9.6% of participants had a corporate or personal blog; 9% of them had blog-writing experience; and 47.1% of them reported that they followed an occupational blog. Total mean score for lifelong learning trends of participants was found high as 134,39±19,92. Mean scores for the subdimensions of the scale was found higher than dimension mean score of the scale; motivation, persistence, lack of learning organization and lack of curiosity respectively. According to lifelong learning trends, nurses and candidates who were academics, continued for PhD, had a personal or corporate blog, wrote for a digital platform, followed occupational blogs scores were found significantly higher. Results: It was found that Dijital Hemsire Platform could have a positive effect on lifelong learning of nurses and nurse candidates.
Collections