Müstehcenlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
(D ÖZiüT Küstehcen, pornografik ve erotik ilt benzeri kavramları önce bir kelime olarak ele alıp etimolojik bir değerlendirme yaptığımızda, bir ortak özellik olarak hepsinin cinsellikle ilgili olduğunu, sek süel hayatı dahaziyade bayanı bir şekilde ele almanın sözsel ifade leri olduğunu görüyoruz. Bu kelimelerin ortak noktaları olan cinsel lik ve özellikle de bayağılığın yoğunluğu bu kavramları birbirinden ayırt etmemize yarar. Sonuç olarak müstehcen ve pornografik, edep ve haya duygularına aykırı, yakışıksız, iğrenç, ayıp, müstekreh, açık saçık olandır. Erotik ise pornografik ve müstehcenliğe göre duygu ve aşk yönüne olandır. Tarihteki belli başlı medeniyetlere baktığımızda (Mezopotamya Eski mısır, hintliler, Israiloğulları, Antik Yunan Antik roma, Hris- tiyanlık, `Çürk tarihi, İslâm medeniyeti) şu sonuçlara ulaşırız. I. Cinsellik çokeski çağlardan beri imkânların elverdiği ölçü de jinsanîarın çeşitli şekillerde ele aldığı bir konu olmuştur, îine pornografi teknik gelişmeye paralel olarak yaygınlaşma ve ge lişme göstermiştir. Günümüzde ise gazete, dergi, sinema video araç- larifla etkili olmaktadır. 2. Sanılanın aksine cinsel serbesti vebu göndeki ilerleyiş çağı mıza ve çağıroızdaki batı toplumuna özgü değildir, eski medeniyetlere baktığımızda toplumların bu konudaki eğitimleri birbirine zıt geliş meler gösterdiğinigörmekteyiz. 3. Çeşitli fikir akımları felsefi görüşleri ve dinler bu konuda olumlu veya olumsuz etkiler göstermiştir. 4. İki zıi kutup olan toplumlurda refah ve darlık dönemlerinde özelliklede gelir dağılımının aşarı degesiz olduğu zamanlarda fuhuş ve sefahat eğiliminin arttığı görülmektedir İnsan davranışı çok bileşenli, komplike bir yapıca sahiptir. Onu davranmaya iten ` itki'` 1er için geçerli olduğu gibi onun bun lara karşı oluşturduğu cevapların çeşitliliğinde de aynı yargı söz konusudur. insan davranışının temelinde bulunan ve insanı davranmaya iten temel ihtiyaç güdüleri vardır, ^orunmajbarınmajbeslenmej cin sellik gibi. fifu temel güdüler toplumsal hayatta değişi<k varyasyon lar la değişik renk ve tonlarla süre giderek sosyal ilişkiler örgüsü nü oluşturur.(2) Cinsi cazibe ve `bunun bir varyantı elan cinsel zevk ve orgazm üreme ihtiyacı ve güdüsünün teminatıdır. Eğer cinsel zevk olmasaydı insanlar sırf neslin devamı kaygısıyla böyle bir faaliyete çok zor kalkışırlardı. Diğer güdülerden farklı olarak cinsel güdü büyük çapta yöneldiği obje tie ilgilidir ve enerjisini ve kuvvetini buradan alır. Bu güdünün diğer bir özelliğinide başka ve birbirinden tamamen farklı etkinlikler içinde enerji olarak kullanabilme imkânıdır. Bu cüm leden olarak kültürün temelini cinsel vazgeçiş (çilecilik) oluşturmaktadır, Müstehcen obje kişinin şuuraltında uyuyan insiyakleri, ham dürtüleri harekete geçirmekte ve bH hareketin normal seyri g,Çin yol tıkalı ise, önü ne gelen herşeyi silip süpüren korkunç bir taşkın gibi ortaya çıkacak, şuuraltı muhtevasının kaide ve disiplin tanımayan sefil bir azgınlığın hükmü altına girerek sapıtacak veya kendi ekseni etrafında dönen bir de- nizhortumu gibi kendisini boğacaktır. Kadın ve erkek psikolojisinden müstehcen obje oldukça farklı bir nitelik gösterir, ^adında cinsel uyarılma daha çok dokunma duyusu yoluyla erkekte ise daht çok görsel uyarılma ile alır. Kadın 'ila olay psikoseksüel erkekte biyoseksüeldir. Ve kadın erkeğe göre daha geç ve güç tahrik ve tatmin olur; obje daha çok erkeği etki altına alır. özellikle genç erkeklerdeki cinsel enerji yoğunluğu ve mrakı tica ret siyaset gibi sosyal faaliyetler açısından çeşitli istismarlara yol açmaktadır. Aile milli kültürü taşıma çocukları sosyalleş/tirme, biyolojik ve psikolojik tatmin fonksiyonlarının yerine getirildiği bir müessese olup îürk toplumunun âa temeli kabul edilmektedir. Müstehcenliğin aile üzerinde başlıca iki türlü etkisi vardır. a) Kurulacak ailelerin geciktirilmesi veya gerçekleştirilememesi şek - lindeki etkiler b) Mevcut aile üzerindeki dejenereetkiler. Bilgiyi, imanı, sanatı, ahlakı hukuku, örf ve adeti ve insanın toplumun bir üyesi olması dolayısıyla kazandığı diğer bütün maharet ve elışk*.nliklara kapsayan karmaşıkbir bütün olan kültür `müstehcen` ve Kv.Eir m ttsbi tinde bize önemli veriler sağlar zira iki kavram milli kültüre gere değerlendirilmelidir. Sanattaki bozulma ve yabancılaşmanın tezahür şekilleriı den biri mi. stehc enliktir. Çoğu zaman gerçekçilik adına argo sözler bayağı davranışlar ve müstehcen olan, sanat kisvesi altında takdimedilaektedir.(3) feminist anlayış ve yapılanmalar ladini bayağı aşağı bir seks makinesi aolarak a` nan onun dextrin.-» r'üçvren müstehcenlik ilf r.vcade- l-.;yj y.i^.r
Collections