Haelfte des Lebens von Hölderlin (versuch einer vergleichenden Analyse von neun Interpretationen des Gedichts)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Beissner, şiiri 1951 yılında ele alıp açıklamış.Şiirin el yazmasından hareketle, bütün ayrıntılarını, şiirin oluşumunu ve gelişimini, Hölderlin'in hangi mürekkebi ve nasıl kullanıldığına varıncaya kadar okuyucuya sunuyor. Bu arada kendi yorumuna yer vermektense ve şiirin kendi üzerindeki etkisini ortaya koymaktansa, okuyucuya ispatlanmış bir metin örneği sunmayı tercih ediyor. İspatlayarak bilimsel yolda ilerliyor ve zaman zaman diğer yorumları düzeltiyor. F.Strich edebiyat üzerine olan görüşlerini `Half te des Lebens` le göstermeyi amaçlamış.Bunun için şiirin sadece yapısal yönünden yola çıkarak, içeriğini açıklamaya çalışıyor. Sadece şiirin yapısal yönünden hareket etmesi, Strich'i yorumda birtakım eksiklikleri ortaya çıkarıyor. Ne şiirin oluştuğu zamanı,ve şairin şiiri üzerice düşündüklerini v.s. dikkate almış. Strauss ise, o da şiiri yapısal yönden ele almasına rağmen sadece bu boyutta kalmamış.Şiiri üç bolünde incelemiş ve değişik yorumlarına da yer vermiş.M.L.Kascnmitz şiirin yorumunu 1959' da bir gazete, için yapmış ve şiir üzerime görüşlerini gazete okurlarıyla paylaşmış. Amacı şiiri tam olarak yorumlamak yerine şiiri değişik zamanlarda nasıl algıladığımı ortaya koymak.Bu yazısında Kaschnitz şiiri dört defa farklı algılamış. Stammerjohann ise şiir üzerime kendi yorumunu vermekten çok, şiirim değişik zamanlarda nasıl algılandığını araştırmış.Bunun için onüç değişik yorum üzerimde duruyor re şiirin değişik zamanlardaki etkisini saptamaya çalışıyor. Çalışmamızın sonunda ortaya çıkan bir edebiyat eserinin ne kadar çok yönlü algılanabileceği oldu. Bu dokuz yorum da şiiri farklı yönlerden görmüş ve farklı akaçlar` la şiire yaklaşmıştı. Side ettikleri sonuçlar buna bağlı olarak değişiktiniz bu çalışmamızla bir edebiyat eserimin çok yönlü algılanabileceğimi ortaya koyacak ve edebiyat eserinin tek yönlü ele alındığımda hiçbir zaman tam olarak kavranamadığına işaret etmek istedik....Beissner, şiiri 1951 yılında ele alıp açıklamış.Şiirin el yazmasından hareketle, bütün ayrıntılarını, şiirin oluşumunu ve gelişimini, Hölderlin'in hangi mürekkebi ve nasıl kullanıldığına varıncaya kadar okuyucuya sunuyor. Bu arada kendi yorumuna yer vermektense ve şiirin kendi üzerindeki etkisini ortaya koymaktansa, okuyucuya ispatlanmış bir metin örneği sunmayı tercih ediyor. İspatlayarak bilimsel yolda ilerliyor ve zaman zaman diğer yorumları düzeltiyor. F.Strich edebiyat üzerine olan görüşlerini `Half te des Lebens` le göstermeyi amaçlamış.Bunun için şiirin sadece yapısal yönünden yola çıkarak, içeriğini açıklamaya çalışıyor. Sadece şiirin yapısal yönünden hareket etmesi, Strich'i yorumda birtakım eksiklikleri ortaya çıkarıyor. Ne şiirin oluştuğu zamanı,ve şairin şiiri üzerice düşündüklerini v.s. dikkate almış. Strauss ise, o da şiiri yapısal yönden ele almasına rağmen sadece bu boyutta kalmamış.Şiiri üç bolünde incelemiş ve değişik yorumlarına da yer vermiş.M.L.Kaschmitz şiirin yorumunu 1959' da bir gazete, için yapmış ve şiir üzerime görüşlerini gazete okurlarıyla paylaşmış. Amacı şiiri tam olarak yorumlamak yerine şiiri değişik zamanlarda nasıl algıladığımı ortaya koymak.Bu yazısında Kaschmitz şiiri dört defa farklı algılamış. Stammerjohann ise şiir üzerime kendi yorumunu vermekten çok, şiirim değişik zamanlarda nasıl algılandığını araştırmış.Bunun için onüç değişik yorum üzerimde duruyor re şiirin değişik zamanlardaki etkisini saptamaya çalışıyor. Çalışmamızın sonunda ortaya çıkan bir edebiyat eserinin ne kadar çok yönlü algılanabileceği oldu. Bu dokuz yorum da şiiri farklı yönlerden görmüş ve farklı akaçlar` la şiire yaklaşmıştı. Side ettikleri sonuçlar buna bağlı olarak değişiktiniz bu çalışmamızla bir edebiyat eserimin çok yönlü algılanabileceğimi ortaya koyacak ve edebiyat eserinin tek yönlü ele alındığımda hiçbir zaman tam olarak kavranamadığına işaret etmek istedik....
Collections