Global pazarlama ve İstanbul Sanayi Odasına bağlı ihracatçı firmaların fiili durumları hakkında bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-1- 1. GİRİŞ - Konunun özeti Uluslararası ticaretin yoğun bir rekabet ortamına sürüklendiği günümüz dünya ekonomisinde ve politikasında, ö- nemli değişiklikler yaşanmaktadır. Bu paralelde ülkelerarası entegrasyon hareketleri artmakta ve meydana gelen yeni oluşumlar, firmalar açısından global pazarlamayı ön plana çıkar maktadır. Bu maksatla, çalışmamızda öncelikle genel anlamda globalleşme konusuna değinilmiş ve böyle bir eğilimin ortaya çıkış nedenleri üzerinde durulmuştur. Yine bu süreç içinde, dünya pazarlarında sosyal ve kültürel etmenlerin ve bilgi sisteminin önemi konularına değinilmektedir. Bunu takiben, geniş kapsamlı olmasına rağmen global pazarlama yaklaşımı ele alınarak, çalışmanın devam ettiği süre boyunca; hem oluşturulacak anket soruları yardımıyla firma yöneticilerine bazı ipuçları verebilmek, hemde temel konularda uygulanması gerekenleri ortaya koymak açısından, öneme haiz konular özet olarak inceleme kapsamına al inmiştir. Değinilen konular itibarı ile mümkün olduğunca geniş kapsamlı bir ikincil kaynak araştırması yapılmış ve objektif bir bakış açısı ön planda tutulmaya çalışılmıştır.-2- Yoğun bir rekabet ortamında firmaların başarısı, iç ve dış pazarlarda rekabet gücü sağlayacak ve/veya artıracak faktörler konusunda bilgi sahibi olmalarını gerektirir. Buradan hareketle çalışmamızın dördüncü bölümünde, global rekabet konusu, rekabet gücünü etkileyen faktörler ve üstünlük sağlama açısından ele alınarak incelenmektedir. Bunların ışığı altında çalışmaya yön verilerek, global pazarlamada etkili olan faktörler açısından, Türkiye'deki büyük ihracatçı firmalardaki uygulamalar, araştırma bölümünde ki kapsam ve kısıtlar dahilinde değerlendirmeye tabi tutul maktadır. Böylece hızlı bir değişim süreci geçiren dünya pazarlamasına, firmalarımızın bakış açıları ve adaptasyonları sergilenirken, geçmişten günümüze yapılan karşılaştırmalarla, geleceğe güvenle bakabilmek açısından, çalışmalarını yönlendirmelerine ışık tutulmuş olacaktır. Araştırmamızın son bölümünde konu ile ilgili vardığımız beliren sonuçlar, firmalarımızın belirtilen yoğun global rekabet koşullarında başarılı olabilmeleri için, kendilerini dünya rekabetinde etkili faktörler açısından değerlenlendirerek, gerektiğinde yeniden yapılanmaya gitmeleri gibi önerilere zemin oluşturmaktadır.
Collections