Avrupa Birliği ve Türkiye`de tüketiciyi koruma politikaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bilim ve tekniğin hızlı bir şekilde ilerlemesi sonucu, yaratılan yeni teknolojinin kullanımı ile firmalar pazara her gün yeni ürünler sunmakta, rekabet ortamı nedeniyle sürekli değişen bu piyasalarda, tüketicilerin bütün bu mallar ve markalar hakkında bilgi sahibi olması ise mümkün olmamaktadır. Ayrıca tüketiciler çeşitli mal farklılaştırmalanyla, aynı mal için değişik satış yerlerinde farklı fiyatlarla, standart dışı ve kalitesi düşük mallarla, satış sonrası hizmet yetersizlikleriyle, aldatıcı-yanıltıcı reklamlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bütün bunlar tüketicilerin rasyonel bir seçim yapmasım engellemektedir. Tüketicinin korunması 20. yüzyılın başından itibaren dünyada, 1970'li yıllardan beri de Türkiye'de güncellik kazanan bir konu haline gelmiştir. Tez hazırlanırken genel olarak tüketicinin korunması kavramı, tüketicinin korunmasının nedenleri, amaçlan, ABD'de, AB'de ve Türkiye'deki gelişmeler ile uygulamalar ele alınmıştır. Bu amaçla, 1972 Paris 1. Tüketiciyi Koruma Programı'ndan başlayarak Avrupa Birliği'nin 1975-1990 dönemini kapsayan Tüketiciyi Koruma Programlan, 1990 yılı sonrası gerek Avrupa Birliği 'nde, gerekse Avrupa Birliği üyelik süreci içerisinde ki Türkiye'deki gelişmeler ayn ayn incelenmiş, Türkiye'deki tüketicinin korunması çalışmalan ile mevcut mevzuat gözden geçirilmiş, genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. m ABSTRACT Consumers have no ideas about all the products, the trade marks due to the spply and compatetive markets by means of new technology and rapidly developing scientific researches. On the othe hand, consumers face with various product diversity of different prices for the same product in different marketing places.They also come across goods that are not up to the standarts and with low guality. The consumers are also provided with inaddiguate service and misleading advertisements. All these factors prevent the consumers from making rational choices. In the world, protection of consumers have gained the importance in the begininning of the 20 th century. While preparing the thesis, the concept of consumers' right, the reasons of protection of consumers, its aims and its process in the U.S.A, EU and Turkey have been taken into consideration. So to dothis; in 1972 in accordance with the principles decided at the Paris summit meeting of Heads, starting from the first programme of the consumer rights in 1975-1990 terms that concern with the consumers right and after 1990 the changes and the differences in Turkey has been chegued by the European con. The defences of the consumers in Turkey has been controlled. IV
Collections