Organizasyonlarda insan kaynakları temin ve seçim politikasının belirlenmesi, kamu hastaneleri ve özel hastanelerde hemşire temin ve seçim politikalarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Dünyada olduğu gibi ülkemizde' de çağdaşlaşma çabaları sürerken bir çok psikolojik ve sosyal farklılıklarında ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Sağlık sorunları arttıkça kaliteli sağlık hizmetlerinin sunulması gündeme gelmektedir. Ekonomik hayat temelini oluşturan işletmeler günümüzde rekabet ortamında faaliyetlerini devem ettirmek zorundadır. İşletmelerin amacı, insan gereksinimlerini karşılayabilmeleri için mal ve hizmet üretmektedir. Sağlık sektöründe üretilmesi gereken hizmet sadece insan kaynaklarından yararlanılarak yapılabilir. Bunun için öncelikle yapılacak işler işletmenin insan kaynaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bir işletmenin başarılı ve verimli çalışabilmesi yönetim fonksiyonlarına bağlıdır. Yönetim fonksiyonları planlama, örgütleme, yönetme, kadroların kontrol etme ve denetleme olarak özetlenebilir. Organizasyon faaliyetlerinin temel unsuru insandır. İşletmelerde ihtiyaç duyulan iş gücünün iyi bir şekilde değerlendirilmesi gerekir ki bu değerlendirmede işletme yöneticilerinin kimi, nerede ne zaman hangi koşulda çalıştırması gerektiğinin belirlenmesi önemlidir. İşletmeler mevcut yada gelecekte personel sıkıntısını önlemek ve iş gücünde en yükseklere verimli olabilmesi için nitelik nicelikli açısından uygun personelin temin ve seçimini yapmalıdır. İşletmelerde personel seçimi iç ve dış kaynaklardan yararlanılarak seçilir. Bu seçim iç kaynaklardan giderilemiyorsa dış kaynaklara başvurulur. Personel seçiminde işletmeler görüşme ve test tekniklerini kullanarak uygun elemanı alırlar. Kamu ve özel sektör hastanelerden hemşirenin temin ve seçiminde uygulanan yönetim süreçleri iyi değerlendirilecek olursa sağlık sektöründeki alınan verimi arttıracaktır. Bunun sonucunda hasta bakımı kalitesi artarak sağlık kuruluşunun da başarısı artacaktır. IV SUMMARY While the modernization efforts are going on in our contry as in the world, this process has caused many psychological and social differences lo emerge. As the health problems increase, the issue of provision of the quality health services is being brought up. The Enterprises forming the basis of the economical life are obliged to continue their activities in the competition environment prevailing today, The purpose of the enterprises is to produce goods and services to meet the requirements of human beings. The services to be produced in the health sector can only be rendered by making use of the human resources. To this end, priorities are the evaluation and assessment of the human resources of the enterprise. An enterprises working in a successful and efficient way depends on the management functions. The management functions can be summarized as planning, organization, management, control and supervision of the staff. The basic element of the organization activities is human being. The work force required in the enterprise has to be evaluated in a proper way and in this evaluation evaluation, it is important that the managers of the enterprise have to determine Whom, Where, When and under What conditions they need to employ. The enterprises have to recruit and select the suitable staff in terms of quanlity and quantity in order that they may prevent the present and future shortages of staff and the work force may reach the highest level of efficiency, The selection of the staff in the enterprises is carried out by making use of the internal and external resources. If the requirements for staff cannot be met from the internal resources, then the enterprise has recourse to external resources. During the process of selection of the staff, the enterprises recruit the eligible staff by using the interview and test techniques. The roductivity and efficiency in the health sector will increase if the management processes applied in the recruitment and selection of the nurses at the public and private sector hospitals are properly evaluated. Consequently, while the quality of patient care will be getting better, the success of the enterprise will incerase.
Collections