Stratejik insan kaynakları yönetiminde dış kaynaklardan yararlanma ve bankacılık sektöründeki uygulamalara ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz Günümüzde işletmeler, teknolojik ilerlemeler doğrultusunda gelişen küresel rekabet ortamında, rakiplerine göre üstün olmak için stratejik yönetim anlayışım benimsemekte ve bu doğrultuda işletmelerin esas faaliyet alanlarına odaklanarak, diğer alanlarda dış kaynaklarla işbirliğine girmeleri yaygınlaşmaktadır. Stratejik insan kaynakları yönetiminin önem kazanmasıyla birlikte, sadece idari nitelikteki işlerde değil, insan kaynaklan yönetiminin stratejik öneme sahip alt fonksiyonlarında da dış kaynaklardan yararlanılmaktadır. Stratejik insan kaynaklan yönetiminde dış kaynaklardan yararlanma, tezin konusunu oluşturmaktadır. Tezde dış kaynaklardan yararlanma konusu, genel olarak ve insan kaynaklan yönetimi açısından ele alınmıştır. İşletmelerin bu konudaki uygulamalarmı incelemek amacıyla bankacılık sektöründe yapılan araştırmaya 17 ticaret bankası katılmış ve veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmanın tanımlayıcı niteliği sebebiyle verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılım tablolan yeterli bulunmuş, bulgular yorumlanmıştır. Araştırmada, bankaların işletme genelinde ve insan kaynaklan yönetiminde dış kaynaklardan yararlandıklan alanlar belirlenmiş ve uygulamalardan genel olarak memnuniyet duyulduğu tespit edilmiştir. ABSTRACT Technological advances and effect of globalization are being introduced to companies at an ever-increasing pace and in global competition companies own the sense of strategic management. So most companies focus on their main areas and outsource the rest. Today companies not only outsource administrative areas but also specific functions of human resource management that have strategic meaning. The subject of the thesis is to investigate outsourcing practices in human resource management In order to examine outsourcing practices, a research is undertaken in banking sector. 17 trade banks have participated in the research and data has been collected by questionnaries. For its descriptive purpose, tables of frequency have been found sufficent. As a result, the majority of banks outsource general areas and specific functions of human resource management. Moreover, there has been overall satisfaction as a result of outsourcing. in
Collections