Show simple item record

dc.contributor.advisorMurat, Sedat
dc.contributor.authorÖzöncel, Birol
dc.date.accessioned2020-12-08T16:06:46Z
dc.date.available2020-12-08T16:06:46Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/190205
dc.description.abstractoz 21. Yüzyıl bilim, teknoloji ve bilgi çağıdır. Sürekli gelişen ve yenilenen bilgi, iletişim ve ulaşım teknolojileriyle artan rekabet ortamı bilgi toplumunu ortaya çıkarmıştır. Gelişen ve hızla değişen üretim süreçleri gerekli bilgi donanımına sahip nitelikli işgücü talebini de artırmıştır. Bilgi çağının yakalanmasında çalışanların bilgi, meslek ve becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Bilim ve teknolojideki ilerlemeler eğitim ve mesleki eğitim alanlarında sürekli gelişim ve değişimlere yol açmıştır. Çağın dönüşümüne ayak uyduran bireylerin yetiştirilmesi amacıyla işgücünün gelişen çalışma hayatına uyumu ve Avrupa Birliği içinde serbest dolaşımı için mesleki eğitim, yetişkinlerin eğitimi ve sürekli eğitim özellikle Maastricht Antlaşması'ndan sonra Avrupa Birliği tarafından teşvik edilmiştir. Bu kapsamda eğitim ve mesleki eğitim programlan ve politikaları uygulanmaya başlanmıştır. ABSTRACT The 21. century is the age of science, technology and knowledge. The continued development and updated knowledge, transportation and communication technologies had enlarged the competing environment which created the society of knowledge. The continuous changing and developing production process has increased the demand for quaified man power equipped with the necessary information. Inclusion, in the era of knowledge requires every worker to develop their, knowledge, profession and skills. The development in the science and technology lead to continious development and changing in the fields of training and vocational training. The preparation of individuals adopting to the chancing century, required the adaptation of the renewed man power. Accordingly, in order to achieve free romaing of workers in the European Union, continued traning, vocational traning and training of adults especially after the Maastricht Agreement has been encouraged by the European Union. In this text, training and vocational training prograns and policies has been applied. m
dc.description.abstractoz 21. Yüzyıl bilim, teknoloji ve bilgi çağıdır. Sürekli gelişen ve yenilenen bilgi, iletişim ve ulaşım teknolojileriyle artan rekabet ortamı bilgi toplumunu ortaya çıkarmıştır. Gelişen ve hızla değişen üretim süreçleri gerekli bilgi donanımına sahip nitelikli işgücü talebini de artırmıştır. Bilgi çağının yakalanmasında çalışanların bilgi, meslek ve becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Bilim ve teknolojideki ilerlemeler eğitim ve mesleki eğitim alanlarında sürekli gelişim ve değişimlere yol açmıştır. Çağın dönüşümüne ayak uyduran bireylerin yetiştirilmesi amacıyla işgücünün gelişen çalışma hayatına uyumu ve Avrupa Birliği içinde serbest dolaşımı için mesleki eğitim, yetişkinlerin eğitimi ve sürekli eğitim özellikle Maastricht Antlaşması'ndan sonra Avrupa Birliği tarafından teşvik edilmiştir. Bu kapsamda eğitim ve mesleki eğitim programlan ve politikaları uygulanmaya başlanmıştır. ABSTRACT The 21. century is the age of science, technology and knowledge. The continued development and updated knowledge, transportation and communication technologies had enlarged the competing environment which created the society of knowledge. The continuous changing and developing production process has increased the demand for quaified man power equipped with the necessary information. Inclusion, in the era of knowledge requires every worker to develop their, knowledge, profession and skills. The development in the science and technology lead to continious development and changing in the fields of training and vocational training. The preparation of individuals adopting to the chancing century, required the adaptation of the renewed man power. Accordingly, in order to achieve free romaing of workers in the European Union, continued traning, vocational traning and training of adults especially after the Maastricht Agreement has been encouraged by the European Union. In this text, training and vocational training prograns and policies has been applied. men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMaastricht Antlaşması`ndan sonra Avrupa Birliği`nde uygulanan mesleki eğitim politikaları
dc.title.alternativeApplication of vocational training policies of the European Union after the Maastricht Agrement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAvrupa Birliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmMaastricht Agreement
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmVocational education
dc.identifier.yokid139845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid135388
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess