Şirket birleşmeleri ve insan kaynağı boyutu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz 1980'lerde yaşanan birleşme çılgınlığı, her ne kadar bitmiş olsa da, şirketler birleşme ve satın almaya devam etmektedirler. Buna ek olarak, birleşme ve satın almalar, örgütsel yaşamın olağan gerçekleri haline gelmektedirler. Bu çalışmanın amacı öncelikle, bu tür muamelelerin türlerini ve nedenlerim anlamak açısından, birleşme ve satın almaların tarihsel gelişimini açıldığa kavuşturmaklar. İkinci olarak bu çalışmada birleşme ve satın almaların birleşme öncesi, birleşme ve birleşme sonrası olmak üzere üç farklı dönemi incelenmektedir. Bu bölümde birleşme ve satın almaların, çalışanların yaşadığı psikolojik sorunlar, kültür çatışması ve bu tür sorunların yansımaları gibi çalışanlara olan etkileri üzerinde durulmaktadır. Son olarak insan kaynaklan yöneticilerine personel azaltma politikaları, stres, kilit personelin elde tutulması ve çalışanlarla iletişimin sağlanması gibi konularda düşen görevler tartışılmaktadır. Diğer taraftan birleşme sonrası dönemde, insan kaynaklan yöneticilerinin karşılaştıktan zorluklarla endüstri ilişkilerinin rolü kısaca incelenmektedir. Sonuç olarak birleşme ve satın almalar, öncelikle fînansal ve pazarlama stratejileri tarafından yönlendirildiklerinden insani boyutu ikinci plana itilmektedir. İnsan kaynaklan her ne kadar şirketlerin başansı üzerinde önemli bir konuma gelmiş olsa dahi şirketler, birleşme ve satın almaların erken dönemlerinde İKY'ni sürece dahil etmemektedirler. ııı ABSTRACT Although the merger mania of the 80's is over, companies continue to merge and acquire. Indeed, mergers and acquisitions have become an increasingly common reality of organizational life. The primary purpose of this study is to make clear the historical backround of mergers and acquisitions in order to understand the motivators, the reasons and the types of this kind of transactions. Secondly, it examines three different phases of mergers and acquisitions; pre-combination, combination and post-combination periods, including the impact that mergers and acquisitions have on employees such as; the psychological difficulties that people experience, the culture clashes than can emerge in organizations during the post combination period and the ways in which these problems can manifest themselves. It presents also information about corporate culture and recomendations to solve problems releated to culture changes when a mergers and acquisitions occure. Finally it discusses how HR managers can manage downsizing, employee stress, retaining top talents and employee communications. It also examines the top challenges faced by HR managers and briefly, the role of industrial relations in post-mergers. As a conclusion, mergers and acquisitions are primarily driven by financial and marketing strategies and the human side often is treated as a secondary concern. Companies' human resources departments aren't often consulted in the early stages of merger and acquisitions, although HR is playing an increasingly important role in overall corporate success. IV
Collections