From object to subject: Structuring the black identity
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öz 17. yüzyılda kölelik dönemiyle başlayarak, günümüze uzanan bu zaman diliminde, beyaz Amerikalı baskın kültür içerisindeki Afrika kökenli siyah alt kültür gurubu sürekli olarak bir kimlik bunalımı yaşamıştır. Bu sorunsal, tek bedende çift kimlik yaşamak zorunda bırakılmaktan kaynaklanır. Bu güç durum, siyah Amerikalı toplumunun düşünürleri ve kuramcıları tarafından iki temelde uzlaştırılmaya çalışılmıştır. Bu düşünürlerin çalışmalarındaki odak noktasını, `Baskın kültürden koparak köklere geri dönmek mi, yoksa baskın kültürle bütünleşmeye çalışmak mı gerekir?` sorusu belirler. Sonuç olarak, baskın toplumun bir kopyası niteliğindeki bu alt kültür, Afrika kökenli kültürel kodlar ve gelenekler ile, Batı'lı normların kesiştiği bir noktada yaşanılmaktadır. Çalışmada siyah Amerikalı bireyin, baskın beyaz toplum içerisinde kendi kimliğini oluşturama süreci irdelenmiştir. `Kimlik oluşturma,` diğer bir değişle `nesne konumunda olan ve sesi kısılmış bireyin, ses sahibi bir özne konumuna geçmesi` iki evreli bir süreç içerisinde incelenmiştir. İlk evrede, Frederick Douglass sesiz bir köle iken, büyük çabalarla Batı dilinin ilkelerini öğrenip hayat hikayesini kaleme aldıktan sonra ırkının sözcüsüne dönüşür. İkinci evrede ise, Zora Neale Hurston'ın Their Eyes Were Watching God adlı eserindeki baş kahramanı Janie bir ses sahibi olarak kendi kimliğini oluşturur. Bu iki eser incelenirken, Henry Louis Gates, Jr.'ın Signifyin(g) (Gösterme) kuramı dikkate alınmıştır. Gösterme kuramının temelde iki özelliği vardır. Birincisi, gösterme sözcükleri ve gönderme yapılan anlamlan söz oyunlarıyla yönlendiren sözel bir sanattır, (kinci özelliği ise, siyah yazarların, kendilerinden önce gelen neslin yazarlarına ait motifleri, temaları ve üsluptan tekrarlayıp bir adım ileriye götürmeleridir. Gösterme kuramının ışığında incelenen bu iki eserde siyah birey köklerine geri döner ve ses sahibi olarak kimliğini oluşturur. Abstract Beginning with the slavery period in the 17th century and reaching our time, there has always been an identity problem for the African-American subculture in the white American dominant culture. This problematic has originated from having a double-identity in one body. Intellectuals and the theoreticians of the African- American community have tried to reconcile this dilemma. Their main concern has been the question of either to separate from the dominant culture or to integrate into it. Consequently, a replica of the dominant culture has been established both on the African rooted cultural traditions and the norms of the Western Hemisphere. The present study explores the process through which the African-American individual becomes competent in structuring his/her identity in the dominant culture. In mis study, the process of `structuring a black identity,` in other words `one's transformation from a mute object into a speaking subject` is traced through two phases. In the first phase, Frederick Douglass' transforms himself from a mute slave into the spokesman of his race. He structures his identity by acquiring the tenets of Western language and later by writing his own narrative. In the second phase, Zora Neale Hurston's protagonist Janie, in Their Eyes Were Watching God, acquires a voice and structures her identity. In these works, the African-American clings to his/her own folkloric traditions and roots, therefore, structures his/her identity. In this study Henry Louis Gates Jr.'s theory of Signifyin(g) is used to illustrate this process. The theory of Signifying) has two premises. First Signifyin(g) is the certain rhetorical games and second, that certain tropes, themes and strategies of the previous generation of writers are borrowed, revised and carried further by the next generations of writers of the African-American literary tradition. iii Öz 17. yüzyılda kölelik dönemiyle başlayarak, günümüze uzanan bu zaman diliminde, beyaz Amerikalı baskın kültür içerisindeki Afrika kökenli siyah alt kültür gurubu sürekli olarak bir kimlik bunalımı yaşamıştır. Bu sorunsal, tek bedende çift kimlik yaşamak zorunda bırakılmaktan kaynaklanır. Bu güç durum, siyah Amerikalı toplumunun düşünürleri ve kuramcıları tarafından iki temelde uzlaştırılmaya çalışılmıştır. Bu düşünürlerin çalışmalarındaki odak noktasını, `Baskın kültürden koparak köklere geri dönmek mi, yoksa baskın kültürle bütünleşmeye çalışmak mı gerekir?` sorusu belirler. Sonuç olarak, baskın toplumun bir kopyası niteliğindeki bu alt kültür, Afrika kökenli kültürel kodlar ve gelenekler ile, Batı'lı normların kesiştiği bir noktada yaşanılmaktadır. Çalışmada siyah Amerikalı bireyin, baskın beyaz toplum içerisinde kendi kimliğini oluşturama süreci irdelenmiştir. `Kimlik oluşturma,` diğer bir değişle `nesne konumunda olan ve sesi kısılmış bireyin, ses sahibi bir özne konumuna geçmesi` iki evreli bir süreç içerisinde incelenmiştir. İlk evrede, Frederick Douglass sesiz bir köle iken, büyük çabalarla Batı dilinin ilkelerini öğrenip hayat hikayesini kaleme aldıktan sonra ırkının sözcüsüne dönüşür. İkinci evrede ise, Zora Neale Hurston'ın Their Eyes Were Watching God adlı eserindeki baş kahramanı Janie bir ses sahibi olarak kendi kimliğini oluşturur. Bu iki eser incelenirken, Henry Louis Gates, Jr.'ın Signifyin(g) (Gösterme) kuramı dikkate alınmıştır. Gösterme kuramının temelde iki özelliği vardır. Birincisi, gösterme sözcükleri ve gönderme yapılan anlamlan söz oyunlarıyla yönlendiren sözel bir sanattır, (kinci özelliği ise, siyah yazarların, kendilerinden önce gelen neslin yazarlarına ait motifleri, temaları ve üsluptan tekrarlayıp bir adım ileriye götürmeleridir. Gösterme kuramının ışığında incelenen bu iki eserde siyah birey köklerine geri döner ve ses sahibi olarak kimliğini oluşturur. Abstract Beginning with the slavery period in the 17th century and reaching our time, there has always been an identity problem for the African-American subculture in the white American dominant culture. This problematic has originated from having a double-identity in one body. Intellectuals and the theoreticians of the African- American community have tried to reconcile this dilemma. Their main concern has been the question of either to separate from the dominant culture or to integrate into it. Consequently, a replica of the dominant culture has been established both on the African rooted cultural traditions and the norms of the Western Hemisphere. The present study explores the process through which the African-American individual becomes competent in structuring his/her identity in the dominant culture. In mis study, the process of `structuring a black identity,` in other words `one's transformation from a mute object into a speaking subject` is traced through two phases. In the first phase, Frederick Douglass' transforms himself from a mute slave into the spokesman of his race. He structures his identity by acquiring the tenets of Western language and later by writing his own narrative. In the second phase, Zora Neale Hurston's protagonist Janie, in Their Eyes Were Watching God, acquires a voice and structures her identity. In these works, the African-American clings to his/her own folkloric traditions and roots, therefore, structures his/her identity. In this study Henry Louis Gates Jr.'s theory of Signifyin(g) is used to illustrate this process. The theory of Signifying) has two premises. First Signifyin(g) is the certain rhetorical games and second, that certain tropes, themes and strategies of the previous generation of writers are borrowed, revised and carried further by the next generations of writers of the African-American literary tradition. iii
Collections