Üniversite kütüphanelerinde elektronik kaynaklara dayalı hizmetlerin geliştirilmesinde pazarlama yaklaşımının önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu çalışmanın amacı, teorik ve uygulamalı olarak, elektronik kaynaklara dayalı hizmet veren üniversite kütüphanelerinin, pazarlama yaklaşımını benimseyerek var olan hizmetlerini iyileştirebileceklerini ve yeni hizmetler geliştirebileceklerini kanıtlamaktır. Çalışmada kullanılan araştırma yöntemleri; belgesel kaynak analizi ve betimleme yöntemleridir. Kullanılan veri toplama teknikleri ise konu ile ilgili olarak yapılan daha önceki çalışmaların yayınlandığı belgelerin analizi, anket, sistematik örnekleme, görüşme ve gözlem teknikleridir. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Önce konuyla ilgili temel kavram ve tanımlar gözden geçirilmiştir. İkinci bölümde üniversite kütüphanelerinde elektronik kaynaklara dayalı olarak verilen hizmetler için pazarlama yaklaşımı yöntemleri incelenmiştir. Son bölümde ise Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi'nde uygulanan bir pazarlama araştırması çalışması sunulmakta ve araştırmanın sonuçlan yer almaktadır. Bu çalışma sonuç, kaynakça ve anket sorularının yer aldığı ekler bölümüyle tamamlanmaktadır. ABSTRACT The main purpose of this study is to prove both in theory and application that university libraries, which present services based on electronic resources, could improve their available services by absorbing the marketing approach. The research methods that are used in the study are descriptive methods and documentary resource analysis. The data gathering methods used are: the analysis of the previous studies' published documents, survey, systematic illustration, interview and observation techniques. Investigation is composed of three sections. First, the main concepts and definitions of the subject are examined. In the second section, the methods of marketing approaches for the services in the university libraries which present services based on electronic resources are examined. In the last section, the marketing approach study which has been carried out in the Koç University Suna Kıraç Library, is presented and the results of this study are appeared in this section. This study is concluded with the appendix section which is composed of conclusion, bibliography and survey questions. m oz Bu çalışmanın amacı, teorik ve uygulamalı olarak, elektronik kaynaklara dayalı hizmet veren üniversite kütüphanelerinin, pazarlama yaklaşımını benimseyerek var olan hizmetlerini iyileştirebileceklerini ve yeni hizmetler geliştirebileceklerini kanıtlamaktır. Çalışmada kullanılan araştırma yöntemleri; belgesel kaynak analizi ve betimleme yöntemleridir. Kullanılan veri toplama teknikleri ise konu ile ilgili olarak yapılan daha önceki çalışmaların yayınlandığı belgelerin analizi, anket, sistematik örnekleme, görüşme ve gözlem teknikleridir. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Önce konuyla ilgili temel kavram ve tanımlar gözden geçirilmiştir. İkinci bölümde üniversite kütüphanelerinde elektronik kaynaklara dayalı olarak verilen hizmetler için pazarlama yaklaşımı yöntemleri incelenmiştir. Son bölümde ise Koç Üniversitesi Suna Kıraç Kütüphanesi'nde uygulanan bir pazarlama araştırması çalışması sunulmakta ve araştırmanın sonuçlan yer almaktadır. Bu çalışma sonuç, kaynakça ve anket sorularının yer aldığı ekler bölümüyle tamamlanmaktadır. ABSTRACT The main purpose of this study is to prove both in theory and application that university libraries, which present services based on electronic resources, could improve their available services by absorbing the marketing approach. The research methods that are used in the study are descriptive methods and documentary resource analysis. The data gathering methods used are: the analysis of the previous studies' published documents, survey, systematic illustration, interview and observation techniques. Investigation is composed of three sections. First, the main concepts and definitions of the subject are examined. In the second section, the methods of marketing approaches for the services in the university libraries which present services based on electronic resources are examined. In the last section, the marketing approach study which has been carried out in the Koç University Suna Kıraç Library, is presented and the results of this study are appeared in this section. This study is concluded with the appendix section which is composed of conclusion, bibliography and survey questions. m
Collections