Kültürlerarası etkileşim bağlamında Alman gazetelerinde Türkiye imgesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Kültürlerarası Etkileşim Bağlamında Alman Gazetelerinde Türkiye İmgesi adlı çalışmanın amacı Türkiye'deki üniversitelerin Almanca bölümlerindeki Kültür Tarihi ya da kültür konulu derslerin içerMerinin günümüz kültürlerarası iletişim ve etkileşim olguları ışığında değiştirilmesi ve güncellenmesidir. Bir kültür çalışması olarak değerlendirilebilecek çalışmada farklı disiplinlerden yararlanılmıştır. Çalışmanın gazeteleri kapsamasından dolayı iletişim bilimi, kitle iletişim araçları ve etkileri irdelenmeye çalışılmıştır. Türkiye imgesinin ortaya konabilmesi için kültürlerarasılık, imge ve imgebilim kavramları aktarılmış, ayrıca gazetelerde yayınlanan haber ve yorumların okur tararından nasıl algılandığı ise alımlama ve yorumbilim bölümünde vurgulanmıştır. Türkiye'de günlük satılan Frankfurter Allgemeine Zeitung ve Süddeutsche Zeitung gazetelerinde 1 Aralık 1998 ile 31 Mayıs 1999 tarihleri arasında yayınlanan Türkiye ile ilgili haber ve yorumların değerlendirilmesi sonucunda politika konulu haberlerin ağırlıkta olduğu görülmektedir. Bu haberlerin büyük bir kısmında Alman okuruna olumsuz Türkiye imgesinin sunulduğu tablolar ve grafiklerle birlikte sunulmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, kamuouyu oluşturma gücü olan gazetelerin Türk ve Alman toplumları arasında olumlu diyalogların kurulması ve sürdürülmesi açısından büyük önem taşıdıkları görülmektedir. ABSTRACT The subject of this thesis, `The Turkey Image in German Newspapers in terms of Intercultural Interaction`, is to modify the contents of 'History of Culture' and other culture related courses delivered through the German Language Departments of the Universities in Turkey as well as to verify them with regard to today's intercultural communication and interaction facts. The thesis that is to be considered as of a cultural study, has been contributed by a good deal of various disciplines. Since the scope of the study covers the newspapers also, the science of communication, mass communication channels as well as their effects have been taken into consideration. In suggesting the Turkey Image, the concepts of `intercultural`, `image`, and `the science of image` have been introduced prior to the main subject, and thereupon the means of reader's perception in understanding news and articles have been necessarily emphasized. Apparently by the means of evaluating the news and articles published through the Frankfurter Allgemeine Zeitung and the Süddeutche Zeitung between December the 1st 1998 and May the 31st 1999, it has been concluded that the news regarding political issues acknowledged as having greater importance. That the German reader has been presented a negative frame of Turkey Image, is brought on this thesis along with graphs and tables. Finally, the newspapers' having greater importance and capability in creating `public opinion` is an unavoidable fact and shall contribute to positive interactions between Turkish and German societies. in
Collections