Quality aspects of English teachers at İstanbul University: A descriptive study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu çalışma, yüksek öğretimde dil eğitimi niteliğinin geliştirilmesinde alternatif bir yaklaşım olarak kalite felsefesinin temel ilkelerinin Toplam Kalite Yönetimi bağlamında İngiliz Dili Eğitimiyle bütünleştirilmesi üzerine yoğunlaşmıştır. Bu bağlamda, ilk olarak kalite kavramı incelenmiş ve sonrasında kalite felsefesinin tarihteki uygulamalarına değinilmiştir. Kalite felsefesinin çeşitli izdüşümleri ile eğitimde gelinen son noktanın göz önünde bulundurulmasıyla ilişkili olarak, Toplam Kalite Yönetiminin eğitime uygulanabilir yedi ana ilkesi tanımlanmış ve İngiliz Dili Eğitimi çalışmalarındaki olası uyarlamaları açıklanmıştır. Son olarak, İstanbul Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenleri ile ilintili olarak gelecekteki olası bir İngilizce Eğitimini geliştirme projesi için veri sağlamayı amaçlayan bir betimleme araştırması çalışması yapılmış ve sonuç içerisinde bu araştırmanın verilerine dayanarak öneriler sunulmuştur. ABSTRACT The present study puts emphasis on integrating the fundamental principles of quality philosophy in the framework of Total Quality Management into English Language Teaching as an alternative approach to improve the quality of language teaching in higher education. Within this concept, the study, firstly, investigates the quality as a concept and then focuses upon the implications of quality philosophy in history. Taking into account the contemporary trends in education, the seven main principles of Total Quality Management, which are highly applicable in education, are identified and explained thoroughly with regards to the possible implementations in English Language Teaching studies. As the final step, a descriptive research about the quality aspects of English Teachers at Foreign Languages Department at Istanbul University is conducted aiming at providing data for a probable project for the development of English Language Teaching in the future, and with reference to the significant results, suggestions are outlined in the conclusion. in oz Bu çalışma, yüksek öğretimde dil eğitimi niteliğinin geliştirilmesinde alternatif bir yaklaşım olarak kalite felsefesinin temel ilkelerinin Toplam Kalite Yönetimi bağlamında İngiliz Dili Eğitimiyle bütünleştirilmesi üzerine yoğunlaşmıştır. Bu bağlamda, ilk olarak kalite kavramı incelenmiş ve sonrasında kalite felsefesinin tarihteki uygulamalarına değinilmiştir. Kalite felsefesinin çeşitli izdüşümleri ile eğitimde gelinen son noktanın göz önünde bulundurulmasıyla ilişkili olarak, Toplam Kalite Yönetiminin eğitime uygulanabilir yedi ana ilkesi tanımlanmış ve İngiliz Dili Eğitimi çalışmalarındaki olası uyarlamaları açıklanmıştır. Son olarak, İstanbul Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenleri ile ilintili olarak gelecekteki olası bir İngilizce Eğitimini geliştirme projesi için veri sağlamayı amaçlayan bir betimleme araştırması çalışması yapılmış ve sonuç içerisinde bu araştırmanın verilerine dayanarak öneriler sunulmuştur. ABSTRACT The present study puts emphasis on integrating the fundamental principles of quality philosophy in the framework of Total Quality Management into English Language Teaching as an alternative approach to improve the quality of language teaching in higher education. Within this concept, the study, firstly, investigates the quality as a concept and then focuses upon the implications of quality philosophy in history. Taking into account the contemporary trends in education, the seven main principles of Total Quality Management, which are highly applicable in education, are identified and explained thoroughly with regards to the possible implementations in English Language Teaching studies. As the final step, a descriptive research about the quality aspects of English Teachers at Foreign Languages Department at Istanbul University is conducted aiming at providing data for a probable project for the development of English Language Teaching in the future, and with reference to the significant results, suggestions are outlined in the conclusion. in
Collections