ISO 9002 ve toplam kalite yönetimi`nin işletme maliyetlerine etkisi ve bir özel hastane uygulama örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık kuruluşlarınım özelliği sunulan hizmetlerin yüksek bir kalitede verilmesinin gerektirmektedir., sıfır hata noktasına ulaşabilmek ve süreklilik için çaba göstermek zorundadır. Bir çok sağlık işletmecisi hizmet kalitesinde iyileştirmeyi amaçlayan çalışmaları yalnızca verimlilik ve karlılık çerçevesinde ele almış ve kalite yönetimini öncelikle maliyetlerin kontrolü acısından benimsemiştir. Sağlık hizmetlerinde kalite standartlarının maliyeti be şekilde etkilediğine ilişkin çalışmaların sonuçlan tartışılmalıdır. Ülkemizdeki hastanelerde kalite standartları ile ilgili uygulamaların maliyetlere etkisini ölçmeye yönelik tan bir analiz yapılması, sağlık enformasyon sisteminin yetersizliği nedeniyle bugün için mümkün değildir. Kabaca da olsa hastanelerde toplam kalite yönetiminin işletme verimliliği üstüne etkilerinin bilimsel olarak ele alınması bile uygulamada yarar sağlayabilir. Kalitenin kaçınılması mümkün olmayan bir maliyeti bulunmaktadır. Ancak, kalitesizliğin maliyetinden kaçınmak mümkündür. Kalite maliyetleri kaçınılmaz (uygunluk) maliyetler ve kaçınılahilir (başansızlık-uygunsuzluk) maliyetler olarak ayrılmaktadır. Kalite maliyetlerinin kullanımları işletmelerin kuruluş ihtiyaçlarına ve koşullarına bağlı olarak birbirinden oldukça farklılık gösterir. Kalite maliyetleri, stratejik planlama, bütçeleme ve sermaye yatırım karan alma süreçlerinde kullanılmalıdır. Ülkemizde hastanelerde maliyetler tam olarak tespit edilememekte ve bu nedenle sübjektif yargılara dayanan yönetim karan alınmakta, sonunda verimsizlik başgöstermektedir. Muhasebe sistemleri tam olarak oluşturulmadığından ve özellikle hastaneler için uzmanlaşmış teknik eleman sıkıntısı çekildiğinden, bu alanda çalışan kişiler işin gerektirdiği bilgi ve beceriden yoksun durumdadır. TKY ve ISO standarüannın diğer konulara olduğu gibi maliyetler üzerine etkisi de aynca ele alınarak irdelenmeli ve bu konuda genişletilmiş çalışmalar başlatılmalıdır. Bu konuda hastane yöneticileri, işletmelere ve akademik kuruluşlar işbirliği yaparak ortak çalışmalar ortaya koymalıdır. The characteristic of health services brings the requirement of the highest quality in service provision in order to reach the zero level and stay at this point. Most proportion of health service providers and inverters understand the quality of services as an efficiency and profit concept and take the problem in the frame of cost control. The results of studies about how quality standards affect cost in health services are open to discussion. For today, a complete analysis for measuring the effects of practices about quality standards on cost in hospitals in turkey is not possible since the health information system is not appropriate. However, a crude approach to determine the effects of total quality management on the business efficiency in hospitals could give some beneficial results. There is an inevitable cost of quality. However, organizations can prevent the costs of low quality. The cost of quality is quality is classified into two groups as evitable and inevitable costs. The cost or quality differs according to the structure of organizations. This cost should be used in the practice of strategic planning, budgeting and capital investment decisions. In turkey, costs in hospitals can not be determined and due to the lack of information, subjective decisions are given which cause inefficiency. The accounting systems are not established properly and there is a scarcity of experts. The impacts of TQM and ISO standards application should be examined and wide surveys should be carried out. There should be a coordination among hospital managers, business administrators and academics.
Collections