Kalite ve sistem belgelerinin, etkinlik ve verimlilik üzerindeki etkilerinin analizi-otomotiv sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde kalite, sadece ürün ve üretimde deil, tüm yönetimde salanmıtır.Deiik özelliklerdeki firmalar için uygun kalite yönetim sistemleri seçilmekte,bunlar firmalara empoze edilmekte ve sistem belgelendirilmektedir. Bu çalımada,kalite kültürü altındaki kavramlar üzerinde ayrıntılı olarak durularak, detaylı ekildeaçıklanmaya çalıılmıtır. Kalitenin ürün boyutunun yanı sıra, yönetim boyutu daincelenmi olup, bir kalite yönetim sistem belgesi olan ISO 9001 standardının 2000versiyonu açıklanmıtır. Kalite sistem belgelerinin, firmalar üzerinde yarattııetkilerden balıcaları irdelenmeye çalıılmıtır.Kalite ve sistem belgelerinin firma etkinlik ve verimlilik üzerinde etkilerininanalizini yapmak için, 5'li likert ölçei sistemiyle hazırlanmı olan sorulardan oluanbir anket, otomotiv sektöründe uygulanmıtır.Anket sonuçları, ?Z (normal daılım) standart tesadüfi deikeninedönütürülmesi? ve ?Tek taraf ? üst (sa) testi? yöntemiyle irdelenmi ve çıkansonuçlar yardımıyla, kalite ve sistem belgelerinin firmalar üzerinde olumlu etkilerdebulunduu ortaya koyulmutur.Firmaların, verimliliklerini arttırıp maliyetlerini düürürken, bunu artan müterimemnuniyeti ile destekleyip, pazar paylarını ve karlılıklarını arttırmasında, kalite vesistem belgelerinin olumlu etkisi olduu bir gerçektir. Bu olumlu etki, yapılanaratırmanın istatistiksel analizi ile açıkça gösterilmitir. Nowadays, quality is provided not only in product and production, but also inall management. Appropriate quality management systems are chosen for differentkinds of companies, imposed to companies and the system is certificated. In thisstudy, the concepts beneath the quality culture are focused on and tried to beexplained in detail. The quality is examined with respect of product and ofmanagement. The 2000 version of ISO 9001 Standard which is a qualitymanagement system certificate is expressed. The main effects of the quality systemcertificates on companies are tried to be emphasized.In order to carry out an analysis of the quality and system certificates on theefficiency and productivity of companies, a questionnaire which was prepared withquestions made of ?Likert Scale? is applied to automotive sector.The results of the questionnaire have been examined with ?One sample t-test?method and the outcomes have revealed that quality and system certificates havepositive effects on companies.While quality and system certificates increase the productivity and decrease thecosts of companies, they have a positive effect to increase the market shares andprofits of the companies by supporting it with increasing customer satisfaction. Thestatistical analysis of the research has proved that positive effect.
Collections