Okul kütüphanecisi ile öğretmen arasındaki işbirliğinin özellikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşbirliği kavramı, genel olarak, ortak amaçlara sahip kişilerin bu amaçlara ulaşmak için verimli bir şekilde, ortaklaşa çalıştıkları ve ürettikleri bir süreci ifade eder. Okul kütüphanecisi ile öğretmen arasındaki işbirliği ise, öğrencinin akademik başarısını artırmak amacı ile ortak planlama yapılan, ortak araç geliştirilen ve ortak ölçme ve değerlendirme yapılan bir süreçtir. Bu çalışmada, okul kütüphanecisi ile öğretmen arasındaki işbirliği çalışmaları ile öğrencinin akademik başarısı arasındaki ilişki kuramsal düzeyde araştırılmış ve İstanbul'daki özel ilköğretim okulları ve liselerde bu iki olgu arasındaki ilişki tespit edilmeğe çalışılmıştır. Tezin hazırlanmasında betimleme yöntemi kullanılmış, veri toplamak için anket tekniğinden yararlanılmıştır. Uygulama sonucunda, okul kütüphanecileri tarafından, okul kütüphanecisi ile öğretmen arasındaki işbirliği çalışmalarının akademik başarıyı olumlu etkilediğinin düşünüldüğü, gözlemlendiği ve İstanbul'daki özel okullar için gelişmiş bir işbirliği çalışmasından bahsetmenin henüz mümkün olmadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Okul kütüphanecisi, Öğretmen, Akademik Başarı, İşbirliği Collaboration, in general, defines the process in which people with same purposes work together in an efficient way in order to attain those purposes. The collaboration between the school librarian and the classroom teacher is a process that aims at the student's academic achievement, which requires a collaborative planning, tool development and evaluation. In this thesis, the relationship between such collaboration and the student's academic achievement has been explored and private schools in Istanbul have been observed to determine it. In this thesis, a descriptive method has been pursued and questionnaires have been used for collecting data. The result of this thesis is that school librarians believe in and observe the positive impact of collaborative working process whereas at private schools in Istanbul, it is not possible to talk about such collaboration between school librarians and classroom teachers.Key terms: School librarian, classroom teacher, academic achievement, collaboration
Collections