Milli Eğitim Bakanlığı`nda çalışan öğretmenler ile Milli Eğitim Bakanlığı`ndan emeklilik veya isifa nedeniyle özel eğitim kurumlarında çalışanların iş tatmin düzeylerinin karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitime verilen önemin artması ile birlikte ülkemizde özel eğitim-öğretim kurumlarının sayıları hızla artmaktadır. Bu da, özel eğitim-öğretim kurumlarında nitelikli öğretmen ihtiyacının ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Özel eğitim-öğretim kurumları, nitelikli öğretmen ihtiyaçlarını çoğu zaman kamu okullarından istifa ederek veya emekli olarak ayrılan öğretmenleri bünyelerine katarak gidermektedir.Bu çalışmada; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullarda çalışırken emekli olarak veya istifa ederek özel eğitim-öğretim kurumlarına geçen öğretmenler ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi okullarda çalışmaya devam eden öğretmenlerin iş tatmin düzeyleri arasında bir farklılığın bulunup bulunmadığı, eğer farklılık var ise bunun nedenlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İş tatmini, öğretmenlerin işlerine yönelik olarak geliştirdikleri olumlu duygu ve düşünceleri ifade etmektedir. Bu amaçla, Amasya, Çorum, Tokat ve Sivas illerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel eğitim-öğretim kurumlarında ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında görev yapan 1029 öğretmenin iş tatmin seviyeleri; ücret, sosyal statü, tanınma, ilerleme, yeteneklerini kullanma, yönetici-insan ilişkileri ve yaratıcılık gibi faktörler dikkate alınarak incelenmiştir. Elde edilen veriler ışığında, en verimli çağlarında resmi okullardan özel eğitim-öğretim kurumlarına geçişlerin önlenmesi amacıyla, öğretmenlerin tatmin seviyelerini düşüren faktörlerin iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Along with the increasing importance of education, numbers of private education institutions in Turkey are rapidly growing. Thus the necessity of educating and recruiting qualified teachers for private education institutions is becoming an important issue for the Turkish Education System. Private education institutions generally recruit qualified teachers by way of transferring teachers from public schools or hiring retired teachers.This thesis aims to determine whether differences exist between job satisfaction levels of public school teachers and of teachers who transferred to private education institutions from public schools due to retirement or resignation. If the differences exist, this thesis will also try to find out the causes of these differences. With the aim of finding differences while considering sub factors such as salary, social ranking, reputation, improvement, ability to use skills, administrator-employee affairs and creativity, 1029 public and private school teachers in Amasya, Çorum, Tokat, Sivas participated in this research study. Based on research findings, recommendations made for restoration of sub factors which may increase the job satisfaction levels of public school teachers in order to prevent them to transfer from public schools to private education institutions in their most productive ages.
Collections