Bilgi hizmetlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi Hizmetlerinin DeğerlendirilmesiBülent ErgenÖZBilgi hizmeti 19. yy.'ın ikinci yarısında A.B.D.'de ortaya çıkmıştır. 20.yy.'ın ikinci yarısında bilgisayarın ortaya çıkmasıyla büyük bir değişim geçirmiştir. Özellikle internet ve WWW'nun ortaya çıkışı hizmetin veriliş biçimini büyük ölçüde etkilemiştir. Kullanıcı kütüphaneye gelmeden de elektronik bilgi hizmeti yoluyla sorusuna yanıt alabilmektedir.Kütüphanelerde verilen bilgi hizmetlerinin başarı düzeyi güvenilir ölçümler yapılmadan nesnel olarak değerlendirilemez. Değerlendirmenin amacı hizmetleri geliştirmek ve kalitesini artırarak kullanıcı tatminini sağlamaktır.MSGSÜ Merkez Kütüphanesi'nde yapılan soru yanıt ölçümü verilen hizmetin başarı ve başarısızlık düzeyini göstererek başarısızlık nedenlerini de ortaya koymuştur. Bu nedenler ortadan kaldırıldığında daha başarılı hizmet sunmak mümkün olacaktır. Ancak bilgi hizmeti sunan kurumlar sundukları hizmetleri bir kez değil yıl içine yayılmış ölçme ve değerlendirme etkinlikleri ile değerlendirmelidir. Evaluation of Information ServicesBülent ErgenABSTRACTInformation service was developed in the second half of the 19th century in USA. It went through a major change due to the appearace of the computer in the second half of the 20th century. The way of the meintenance has greatly influenced by the occurence of the internet and www. The user can find the answer to hisquestion by way of digital information service, without coming to library.Success level of the information services which are given in libraries cannot be evaluated objectively whitout conducting reliable measurements. The aim of the evaluation is to improve the services and increasing the quality to provide the user?s satisfaction.The question-answer measurement which is conducted in MSFAU has brought up the reasons for the failure by way of displaying the success and failure rates. It will be possible to offer a more successfull service when these factors which lead to failure will be eliminated. However, the institutions which give information services must evaluate their performances not only once, but must apply measurement and evaluation methods which are spread in a year.
Collections