Öğrenci merkezli Türkçe öğretiminde çocuk şiirleri (yeniden yapılandırılan Türkçe öğretimi programı uygulamalarına yönelik eleştiriler ve öneriler)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkçe derslerinin özellikle okuma hedefleri bağlamında yaratıcı,eleştirel düşünen, okumayı alışkanlık haline getiren bireyler yetiştirme yönündekihedeflerinin ne kadarının yerine getirilebildiğini, bu konudaki eksikliklerini veeksikliklerin giderilmesi için neler yapılabileceğini saptamayı amaçlamaktadır.Çalışmanın çıkış noktasını öncelikle öğrenci merkezli anlayış öncesindeki,anadili eğitiminin temel aracı olan Türkçe ders kitaplarındaki metin alıştırmadüzenlerinin çocukları düşünmeye, yorum yapmaya, düş güçlerini geliştirmeye veüretmeye yönlendiren çalışmaları içermemesi oluşturmuştur. Bu nedenle derskitaplarındaki alıştırma düzenleri incelenmiş, nesnel yorum yapabilmek amacıyladünya genelinde yapılmış olan PISA ve PIRLS gibi eğitim araştırmalarınınsonuçlarından yararlanılmıştır. Çoklu Zekâ ve Yapılandırmacılık gibi öğrencimerkezli yaklaşımların anadili eğitimimizdeki verimsizliğe bir çıkar yol olabileceğidüşünülmüştür. Türkçe derslerinde nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerininkullanılmasının öğrencilerin okumayı ve dersi sevmeleri için önemli olduğudüşünülerek çocuk edebiyatının önemi, niteliği ve yararı üzerinde durulmuştur.Çalışmanın sonunda çocuk şiirlerinin derste kullanımına örnek oluşturacaköğrenci merkezli metin işleme modellerine yer verilmiştir. This study aims to determine to what extent the targets of Turkish lessons,especially within the context of reading targets, in the direction of educating theindividuals who have creative and critical thinking and also who become accustomedto reading and what can be done to remove the deficiencies on this issue.The fact that textual exercises in the Turkish course books before the studentorientedapproach which are the basic means of native language education do notcontain studies which do not direct the students to think, to make interpretation, toimprove their imaginary power and to produce something new has led us to discusssuch an issue. Therefore, the exercises in the course books have been analyzed andsome educational researches such as PISA and PIRLS conducted worlwide havebeen made use of in order to make objective interpretation. It has been thought thatstudent-oriented approaches such as multiple intelligences and constructivism couldbe a remedy to the infertility in the native language education. Thinking that the useof qualified child literature products in Turkish lessons is crucial for the students tolove the lesson and reading, the importance, quality and advantage of child literaturehave been focused on.The end of this study includes the use of some examples on child poems andthe model of student-oriented textual analysis.
Collections