Türkiye`nin tanıtımında İstanbul Tarihi Yarımada`daki kültür varlıklarının yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
20. yy da ortaya çıkan turizm ve tanıtım olgusu, kısa zamanda uluslar arası arenada önemli bir sosyo-ekonomik konuma oturarak, uygar toplumun vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir.Tanıtım olmaksızın turizmde varlık gösterebilmenin imkansız olduğunun anlaşılması, tanıtım faaliyetlerine ağırlık verme zorunluluğunu doğurmuştur.Buna bağlı olarak gelişen kültür turizmi, günümüzde en çok gelir getiren turizm türü olma özelliğine sahiptir.Türkiye'nin tanıtımda önemli bir yeri olan İstanbul, aldığı `2010 Avrupa Kültür Başkenti' ünvanı ile dünya pazarında önemli bir adım atmış, böylece tanıtım konusunda, ülke ekonomisi açısından ciddi girişimlerde bulunma sorumluluğunu da yüklenmiştir.Bu çalışmada, Türkiye'nin kültür beşiği sayılan İstanbul Tarihi Yarımada'daki yapıların tarihsel ve kültürel gelişimi incelenerek, ülkemiz tanıtımındaki yeri araştırılmış ve irdelenmiştir. The concept of tourism and advertisement which has come into existence in the 20th Century, has become an essential part of civilized society in short time by taking its place in an important socio-economic platform in the international arena.The attribution that tourism could not have a basis of survival without the support of advertisement has necessitated to direct significance to advertisement facilities.In this context, the developing culture tourism has today become the most profitting field in tourism.Having an important role in Turkey?s presentation, İstanbul has taken a significant step in the world market by winning the title of Europe?s Culture Capital of 2010, and in this scope has adopted due responsibility in initiating serious economic enterprises for the country.This study presents a research of the historic and cultural developments of the constructions in The Historic Peninsula of İstanbul, considered to be the heart of culture, and its role in the presentation of Turkey.
Collections