Leo Brouwer`ın bestecilik dili ve dönemleri Tres Apuntes, Canticum, El Decameron Negro eserlerinin dönemsel ve biçimsel analizleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kübalı gitarist ve besteci Leo Brouwer, günümüz Küba'sında önde gelen besteciler arasında yer almaktadır. Yirminci yüzyılın en önemli gitar eserlerinden bazılarını besteleyen ve aynı zamanda etkin bir eğitimci ve orkestra şefi kimliğine sahip olan Leo Brouwer, Devrim-sonrası Küba'da bir besteci ve müzisyen olarak kendi fikirlerini ele aldığı bir dizi deneme de yazmıştır. Leo Brouwer'ın gitar müziği, Kübalı-halk geleneği ve avant-garde formları içeren üslup çeşitliliğiyle öne çıkar. Bu çalışmadaki temel amaçlardan biri, Brouwer'ın solo gitar için yazdığı eserlerinin kompozisyonel açıdan incelenmesidir. Çalışmada, Brouwer'ın biçimsel dönemlerine dair bir perspektif ve anlayış kazanılması amaçlanmakta; üç eserin - Canticum, Tres Apuntes ve El Decameron Negro - ayrıntılı analizleri ise Brower'in kompozisyonel yaklaşımındaki çeşitliliği göstermesi bakımından önem taşımaktadır.Bu çalışmada, 20. yüzyılda görülen sanat ve düşünce akımlarının, Bouwer'in kompozisyona yaklaşımını yönlendirdiği görülebilir. 20. yüzyılın ikinci yarısında, postmodern süreçte olduğu gibi, Brouwer'ın müziğinde de, popüler ve sanatsal/akademik müzik arasındaki işlevsel ayrımların bulanıklaştığı söylenebilir. Brouwer, besteci olarak, yaşadığı yüzyılın birçok farklı kompozisyon yaklaşımını takip etmiş ve bu farklı yaklaşımlar çerçevesinde yapıtlar üretmiş olması bakımından, bestecilik dönemleri bağlamında incelendiğinde, araştırmacıya geniş bir kompozisyonel malzeme sunmaktadır. Çalışmada, Brouwer'ın `gitar bestecisi' kimliği ve solo gitar müzikleri incelenmektedir.Bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır: İlki Brouwer'ın hayatı, ikincisi bestecilik dili ve dönemleri ve bu dönemlerin önde gelen yapıtları bağlamında incelenmesi; üçüncü bölüm ise, Tres Apuntes, Canticum, El Decameron Negro adlı üç eserin ayrıntılı olarak analizi. Çalışmada, Leo Brouwer'ın bestecilik dönemleri ve bu dönemlerdeki bestecilik üretiminin incelenmesi ve Tres Apuntes, Canticum, El Decameron Negro adlı seçilen üç eserin biçimsel ve yapısal analizlerinin yapılması amaçlanmaktadır. Cuban guitarist and composer Leo Brouwer is one of the most distinctive composers of contemporary Cuba. Composer of some of the most outstanding guitar works of 20th century, Leo Brouwer is also distinguished as an active trainer and a conductor. He has also written a series of essays where he stated his ideas as a composer and musician of post-revolution Cuba.The guitar music of Brouwer is distinguished with its rich diversity of style which embodies conventional Cuban folk and avant-garde forms. One of the main objectives of this study is to analyse the compositional framework of Brouwer?s works for solo guitar in order to attain an accurate point of perspective and discernment as regards the stylistic periods of Brouwer. The detailed analysis of three works, - Canticum, Tres Apuntes and El Decameron Negro - occupies an important role in this study as they display the diversity of Brouwer?s approach to composition, explicitly.Art movements and theoretical approaches of 20th century has an apparent influence on Brouwer?s work. The functional distinctions between popular and artistic/academic music is obscured by the second half of 20th century, a situation the traces of which we may pursue through Brouwer?s music and similarly, throughout the post-modern process. Brouwer, as a composer, has been a careful observer and pursuer of contemporary approaches in composition and has composed his works within such a framework that embraces the variety and diversity of those different approaches. Thus, Brouwer?s music provides a wide source of compositional material to the researcher, particularly, in terms of its stylistic aspects.In this study, Brouwer?s solo guitar works and his stature as a ?guitar music composer? is analysed and examined. The study consists of three chapters: First chapter intends to depict Brouwer?s life story. Second chapter includes the examination of Brouwer?s compositional language, his stylistic periods and the analysis of these periods through their outstanding works. Third chapter is a detailed analysis of his three works, Tres Apuntes, Canticum and El Decameron Negro.This study aims to examine the compositional aspects of Leo Brouwer?s music and the periods that are marked and distinguished with their stylistic aspects; his works that are composed during these periods and the formal and structural analysis of three selected works, Tres Apuntes, Canticum, El Decameron Negro.
Collections