Tüketicilerin ürün satın alma eğilimlerinde ülke kökeni imajı etkisi; Azerbaycan otomobil piyasasında pilot uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bağımsızlık ve ardından da küreselleşmenin etkisiyle dünya piyasalarına açık hale gelenAzerbaycan piyasası farklı ülkelere ait çok çesit ürünle dolmaya basladı. Tüketiciler artık sadecebir ülkeye, Rusya'ya, ait degil diger ülkelere ait ürünleri de alma imkânı kazandı. İşte bununlabirlikte Ülke Kökeni imajı etkisinin de araştırılmasına ihtiyaç duyuldu. Bu araştırmada daAzerbaycan tüketicilerinin otomobil satın alma eğilimlerinde Ülke Kökeni İmajı Etkisiaraştırılmıştır. Aynı zamanda tüketicilerin Almanya, Japonya, ABD ve Güney Kore'ye yönelikimaj algılamaları, Genel Ürün İmaj algılamaları, otomobillere yönelik imaj algılamalarıincelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin genel ürünlere yönelik algılamalarıülkenin gelişmişlik düzeyinden bağımsızdır ve otomobil satın alma eğilimlerinde etkili değildir.Bunun yanı sıra tüketicilerin en çok Alman otomobili alma eğilimde oldukları, genel ürünlereyönelik imaj algılamaları ile otomobillere yönelik imaj algılamaları arasında fark olduğu daaraştırmanın bulguları arasındadır. Ayrıca ülkelerin genel ürünlerine yönelik imaj algılamaları veülkelere yönelik imaj algılamaları ile satın alma eğilimleri arasında anlamlı ilişki de tespitedilmemiştir. Beginning with independence and the affect of globalisation, Azerbaijan market became an opendoor for different kind of foreign products from different countries. Now, there is a possibility ofbuying products of not only Russia, but other countries from all over the world. Country OfOrigin research is now a need to be investigated. In this research we have tried to learn theCountry Or Origin effect on consumer buying intentions of cars in Azerbaijan. At the same timeconsumers image perceptions toward four countries, Germany, Japan, USA, and South Kore,perceptions toward general products of these countries, and perceptions toward automobiles ofthese countries investigated. Our research shows that economic development of countries is notsignificantly important on general product perceptions, and doesn?t affect car buying intentions.Consumers are mostly prone to buy German cars, experience of using car of particular countrycorrelates with the buying intentions, and general product perceptions are not different fromspecific product perceptions may also be written as results of this research. And there ise nosignificant relation between image perceptions toward country itself and its general product, andcar buying intentions.
Collections