Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarının oluşturmacı kuramın ilkeleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada ortaya çıkan yeni gelişmeler, pek çok yeni gereksinim yaratmıştır. Eğitim sistemleri de bu gereksinimleri karşılayabilmek için değerler dizgesini tartışmakta ve yeni değerler dizgesi oluşturmaya çalışmaktadır. Eğitimdeki geleneksel yaklaşımlar ortaya çıkan sorunları çözmekten uzak görünmektedir. Bu bağlamda oluşturmacılık bilgiyi ve öğrenmeyi açıklayan kuramları ile sınıf ortamına, öğreten ve öğrenen rollerine ilişkin iddialarıyla bu sorunları çözmeye aday olabilecektir. Bunun yanında, Yabancı Dil Olarak Türkçe alanı da bir oluşum süreci yaşamaktadır. Oluşturmacılık yaklaşımı bu sürece her alanda katkı yapabileceği gibi, bugün eksikliği hissedilen genel olarak Yabancı Dil Olarak Türkçe öğretim materyallerine, özel olarak da ders kitaplarına yeni bir bakış açısı getirebilecektir. Bu amaçla çalışmamızda Yabancı Dilim Türkçe 2 isimli ders kitabı oluşturmacı ölçütlere göre değerlendirilmiş ve örnek araştırma alanı ile öneriler hazırlanmıştır. Recent devolopments emerged in the world, have created lots of new needs. In order to provide these needs, education systems has been discussing the paradigms and trying to construct new paradigm. The traditional approaches in education are seen far away of solving the emerging problems. In this context, constructivism will be able to be a candidate to solve these problems, with its theories that clarify knowledge and learning and its claims for the classroom atmosphere, teacher and learner roles. Beside this, Turkish as a Foreign Language field has been experiencing a construction process. Constructivist approach, both will be able to aid this process in all titles and produce a new perspective, generally in materials of teaching Turkish as a Foreign Language, particularly in coursebooks whose deficiencies have been perceiving nowadays. Therefore Yabancı Dilim Türkçe 2 coursebook has been analysed and evaluated according to the constructivist criterias and sample research subjects and proposals have been prepared.
Collections