Cam tavan ve kurumsal bir strateji pozitif ayrımcılık; ilaç sektöründe bir sınıflandırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kadınlar çalışma hayatında temelinde toplumsal cinsiyet bakış açısı olan tutum, davranış ve önyargılarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu tutumlar ve önyargılar kadınların pek çok engelle karşılaşmasına sebep olmaktadır. İşletmelerde kadınların üst pozisyonlara yükselmelerinin önündeki her türlü görünmez engel ?cam tavan? olarak adlandırılmaktadır. İşletme yönetiminde cam tavanı kaldırmak için kullanılabilecek önemli bir strateji pozitif ayrımcılıktır. Bu tez çalışmasının birinci bölümünde, cam tavanın temelini oluşturan tutum, basmakalıp yargı ve kültürel değerlerin dayanağı olan, toplumsal cinsiyet kavramı ve bu kavramın toplumsal cinsiyet ayrımcılığına etkisi açıklanmaktadır. Daha sonra toplumsal cinsiyet ayrımcılığının çalışma hayatına yansıması ve çalışma hayatında cinsiyet ayrımcılığının nedenleri ve ortaya çıkış biçimleri tartışılmaktadır. Bölüm sonunda ise, çalışma hayatında cinsiyet ayrımcılığına yönelik yasal düzenlemeler ele alınmaktadır. Tezin ikinci bölümünde, öncelikle cam tavan kavramı ve bunu oluşturan unsurlar ile cam tavanı aşmada kullanılabilecek bireysel ve kurumsal stratejiler anlatılmaktadır. Daha sonra cam tavanı aşmada kurumsal bir strateji olarak pozitif ayrımcılık kavramı, tez çalışmasının uygulama bölümünün konusunu oluşturduğu için detaylı olarak irdelenmektedir. Tezin üçüncü bölümünde ise, eğitimli kadın istihdamının yoğun olduğu bir alan olarak İlaç Sektör'ünde, çalışanların kadın yöneticilere ve pozitif ayrımcılığa yönelik tutumları ölçülmekte ve çalışanlar tutumlarına göre sınıflandırılmaktadır. In the business world, women can face gender based attitudes, biases and stereotypes. And these biases create barriers in the organizations for women. Invisible barriers that prevent women to reach senior positions in organizations are called ?glass ceiling?. In business management affirmative action is used as a corporate strategy to shatter the glass ceiling. In the first chapter of this study, firstly gender roles that hidden behind the gender discrimination are analysed. Then the effect of gender on discrimination in organization is explained. At the end of this chapter the legal arrangements about gender discrimination in the working life are discussed. In the second chapter of this study, what glass ceiling is, how it is effected from the gender roles, how the existence of glass ceiling can be understood in working life and what kind of strategies can be used to get over this are discussed. Finally, affirmative action as a corporate strategy to get over the glass ceiling is explained. In the third part of this thesis, a survey method is used to investigate the attitudes of employees in the Sector of Medicine in Turkey. Employees of the sector are classified according to the attitudes about women managers and affirmative action.
Collections