Tüketicilerin elektronik zincir mağazalara yönelik beklentilerine etki eden faktörler ve bir pilot araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüm sektörlerde olduğu gibi organize modern elektronik sektöründe de rekabet oldukça fazladır. Bu durum tüketicilerin tatmininin önemini artırmaktadır. Tüketici tatminini sağlamanın yolu tüketicilerin beklentilerini bilmekten geçmektedir.Araştırma kapsamında tüketicilerin elektronik zincir mağazalardan beklentileri irdelenmiştir. Perakendecik kavramı ve sektör bilgilerinin yanı sıra tüketici davranışları ve satın alma karar süreci ele alınmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde dünyada ve Türkiye'de perakendecilik sektörü hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde perakendecilik kavramı irdelenmiş, yönetim stratejileri ve zincir mağazacılığın perakendecilik içerisindeki önemi hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde tüketici davranışları ve satın alma karar süreci irdelenmiştir. Araştırmanın dördüncü ve son bölümü ise araştırmanın amacı, kapsamı, metodoloji ve sonuçlarına ayrılmıştır.Araştırma ?İstanbul Üniversitesi Avcılar Yerleşkesi Örgün Eğitim Lisans Öğrencileri? üzerinde tesadüfi olmayan kota örneklemesiyle uygulanmıştır. Araştırmada örnek birimlerin seçiminde kolayda örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Veri ve bilgilerin analizinde frekans dağılımları, t-testi, alfa katsayısı, faktör analizi, korelasyon analizi yöntemleri kullanılmıştır.Sonuç itibariyle ?Tüketicilerin Elektronik Zincir Mağazalardan Beklentileri? toplamda 20 değişkenden oluşan 4 boyut altında toplanmıştır. Bu 4 boyutun araştırmanın bağımsız değişkenleri ile olan ilişkileri irdelenmiştir. Tez çalışması sonuç ve öneriler kısmı ile tamamlanmıştır. Competition is very tough in organized modern retail sector as in all sectors. This situation increases the importance of consumers' satisfaction. The way to ensure consumer satisfaction is to know the expectations of consumers.In the content of this study consumer expectations on electronic chain stores were explicated. In addition to retail concept and sector knowledge, consumer behavior and buying decision process was taken in hand.In the first part of the research some information are given about the retail sector in Turkey and in the world. In the second part retailing concept has been discussed and also some information is given about management strategies, and the importance of the chain stores in retail sector. In the third part of the study consumer behavior and buying decision process was discussed. The fourth and last part of the study is about objectives, scope, methodology and results of the research.The survey was applied on ?Istanbul University Avcilar Campus Formal Education Undergraduate Students? with non-random quota sampling. Questionnaire method was used for the survey. Frequency distribution, t-test, alpha cronbah, factor analyze and correlation analyze methods were used for data analyze.As a conclusion, ?Consumer Expectations on Electronic Chain Stores? were grouped in 4 factors which were existed by 20 variables. Relation between these 4 factors and independent variables of the survey was checked. The study was completed with results and suggestions part.
Collections