Tüketicilerin ekonomik kriz koşullarındaki tutumlarına göre kümelenmesi ve perakende sektöründe bir pilot araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik kriz dönemlerinde değişen yakın çevre koşullarından ve belirsizlik ortamından ötürü tüketicilerin öncelikleri, istek ve ihtiyaçları değişmekte, satın alma davranışları kriz koşullarına göre şekillenmektedir. Ürün ve marka tercihleri değişen tüketicilerin kriz koşullarında sergiledikleri tutumlarda değişmektedir. Kriz öncesi dönemlerde belirlenen pazarlama stratejileri mevcut koşullarda geçerliliğini yitirmektedir. Kriz ortamının fırsata dönüştürülmesi için tüketici tutumları yakından takip edilmeli, pazarlama stratejileri mevcut durama göre şekillendirilmelidir.Bu pilot çalışmada da tüketicilerin ekonomik kriz dönemlerinde sergiledikleri tutumlar itibari ile alt gruplara ayrılıp ayrılmadığı incelenmiştir. K-Ortalamalar yöntemi kullanılarak yapılan hiyerarşik olmayan kümeleme analizi sonucunda elde edilen kümelerin ekonomik kriz dönemlerindeki tutumları, ülke ekonomisi hakkındaki beklentileri, ekonomik kriz etkisiyle değişen harcamaları ve sosyo-demografik özellikler itibari ile farklılıkları tespit edilmiştir.Çalışmanın amacı doğrultusunda faktör analizi, kümeleme analizi, varyans analizi ve ki-kare analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda tüketiciler ekonomik kriz koşullarında sergiledikleri tutumlar itibari ile alt gruplara ayrılmaktadır. In times of economic crisis, uncertainty of changing environmental conditions due to close consumers' priorities, demands and needs, buying behavior is shaped according to crisis conditions. Products, changing consumer preferences for brands, they exhibit a new attitude in the crisis conditions also vary. Determined in pre-crisis period, their marketing strategies will expire in the current conditions. Converted into consumer attitudes to the crisis environment, the opportunity should be followed closely by marketing strategies, shaping the current period should be stoppedThis pilot study also in times of economic crisis, consumers' attitudes as they exhibit a homogeneous subgroups were examined or did not. K-means method using the non-hierarchical cluster analysis of the resulting clusters of economic crisis period attitudes, expectations about the national economy, economic crisis affects spending , socio-demographic characteristics as of differences have been identified.The aim of the study in accordance with cluster analysis, variance analysis, factor analysis and chi-square analysis was applied. As a result of consumer research in terms of the economic crisis as of the attitudes they display are divided into homogeneous cluster.
Collections