Tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarına ilişkin algı ve katılımında kampanya türlerinin etkisinin incelenmesine yönelik yapılan pilot araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmelerin sosyal sorumluluğu bir kuruluşun eylemleri ile toplumu, kendi gruplarını ya da çevresini etkilemesini ifade eder. Sosyal sorumluluğa sahip olmak ekonomik misyonu elden bırakmak demek değildir. Bir işletmenin sosyal sorumlu olması onun diğerlerine kıyasla daha az kar elde ettiği anlamına gelmez.Sosyal sorumluluk; işletmeler için önce bir görev, ardından gelecek için bir yatırım olmalıdır. Sosyal sorumluluk kampanyaları, topluma sosyal fayda kazandırma amacına dönük olarak gerçekleştirilmelidir. Bu tür kampanyalar, samimi olarak gerçekleştirildiği takdirde tüketici tarafından kabul görmekte ve satın alma davranışlarına da yansıyabilmektedir. Bu çalışmada sosyal sorumluluk kavramı ve sosyal sorumluluk kampanya türleri açıklanmaya çalışılacak, daha sonra bir anket çalışması ile sosyal sorumluluk kampanya türlerinin tüketici algı ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi tespit edilmeye çalışılacaktır. Corporate Social Responsibility means that a corporation should be held acountable for any of its actions that affect people, their communities and their environment. Being social responsible does not mean that a company must abandon its primary economic mission. Nor does it mean that social responsible firms can not be as profitable as others less responsible (some are and some are not).The general public expects business to be socially responsible and many companies have responded by making social goals a part of their overall business operations. In this thesis social responsibility and the type of social responsibility campaigns will be discussed. Than, the effect of different social responsibility campaign types on consumer perception and purchase intention will be tried to determine via a survey research.
Collections