İşitme engellilerde Türkçe öğretimi, sorunlar, öneriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, işitme engelli bireylerin işitme engelinin tanısının yapılmasında, cihaz kullanımında ve eğitime başlamalarındaki zamanlamanın Türkçe öğretiminde görülen yansımaları incelenmiş, temel becerilerin kazanımı konusunda yaşanan sorunlar ortaya koyulmuştur. Bu sorunlar işitme engelli öğrencilerle yapılan yazılı anlatım çalışmaları ile örneklendirilmiştir.Çalışmada Türk İşaret Dilinin dilbilgisel bir betimlemesi yapılmıştır. Bu betimleme Türkiye Türkçesinin dilbilgisel özellikleri ile karşılaştırılmıştır. Türk İşaret Dilinin kullanımıyla ortaya çıkan olumlu ve olumsuz dil kullanımlarının Türkçe dersine yansımaları ele alınmıştır.Ayrıca, işitme engelli öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin temel beceri sorunlarına bazı çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. In this thesis study the effects of the timing of diagnosis, using hearing aid, starting special training of hearing impaired people on the main abilities of Turkish education were examined and the problems on Turkish education were revealed. This problems were ensampled with the hearing imppaired student?s written WorkA linguistic description of TİD was made and the characteristics of TİD and Turkish language were compared in this study. The positive and negative effects of using TİD was considered with the contagion in Turkish lessonBy condering the class environment in Turkish lesssons some solutions were brought for the problems in main language achievement
Collections