Latans (okul çağı) döneminde çocukların dürtüsel işleyiş özellikleri ve projektif testlerin katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada latans dönemindeki çocukların (6-10 yaş) dürtüsel işleyiş özellikleri projektif testlerle değerlendirilecektir. Klasik olarak dürtüsel açıdan durgun geçtiği kabul edilen bu dönem, sarsıntılı geçen ergenliğe bir hazırlık aşaması oluşturur. Ancak birçok yazar günümüzün değişen şartları nedeniyle (medyada cinsellik ve şiddet içeren malzemelere giderek daha fazla maruz kalma, ailenin değişen yapısı vb) latans döneminin giderek ortadan kaybolduğunu düşünmektedir. Bu çalışmada hedeflenen, Türkiye'de çocukların bu dönemi nasıl yaşadıklarını ve dürtüsellik seviyelerini incelemektir. Bu gelişimi inceleme amacıyla, bu dönemin iki evresi, 6-7 yaş çocuklarının oluşturduğu ilk evre ile dürtüsel denetimin iyice yerleşmesinin beklendiği 9-10 yaş çocuklarının oluşturduğu ikinci evre, dürtüsel gelişim açısından karşılaştırılacaktır. Psikiyatrik tanı almamış ve kliniğe başvurusu olmayan 120 çocuk üzerinde yapılan bu araştırmanın sonuçları, latans döneminin geçmişe göre farklı yaşandığını ve dürtüselliğin denetiminin daha zor olduğuna işaret etmektedir. Kız ve erkek çocukları arasında farklılar tespit edilmiştir. Buna göre, kız çocuklarının dürtüsel denetimlerinin ve üstbenlik gelişimlerinin erkek çocuklara göre daha üst seviyede olduğu görülmektedir. In this research, the drive functioning of children in latency period (6-10 age) will be evaluated. Theoretically, latency period is considered as a developmentally tranquil, less impulsive period and constitutes a preparatory step to the turbulent adolescence. Nevertheless, many authors think that latency period tends to disappear due to actual changing circumstances (more exposure to sexual and aggressive material on medias; the changing structure of the family). The aim of this study is to examine the passing of children in Turkey through this period and their level of impulsivity. In order to examine this process, the two phases of this period will be compared: the first phase of latency period is considered to begin at 6-7 years of age and the second phase, in which the drive control is expected to be installed, at 9-10 years of age. The results of the study, conducted with 120 non-consultant children without a psychiatric diagnosis, show that the characteristics of the latency period tend to change in our century and that the drive control is currently more difficult than before. Furthermore, significant differences are found between sexes: the drive control and the superego development of the girls are more advanced compared to boys.
Collections