Grup-terapiye katılan çocukların annelerinin çocuk bakımı ve eğitimi hakkındaki bilgi düzeyleri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET. Grup-tedaviye katılan çocukların ailelerine yapılan rehberlikle ilgili bir araştırma yapılmış. Annelerin çocuk bakımı ve eğitimi hakkındaki mevcut bilgileri ve yapılan eğitim ve yönlendirmenin annelere ve tedaviye katkısını araştırmak amacı güdülmüştür. Çocukluğun uyum bozukluğu şikayeti ile eğitsel tedaviye alınan 3-10 yaş arasındaki zekaca normal 20 çocuğun annesi materyali oluşturmuştur. Detaylı aile anannezi alınarak annelerin mevcut bilgi düzeylerini ölçmek amacı ile geliştirilen an ket formu herbirine uygulandıktan sonra ortalama 3 ay eğitim verilmiş, aynı anket formu 2. kez uygulanarak aradaki fark istatistik olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada çocukluğa uyum bozuklukları tanımlanarak anne-babaların nasıl sağlıklı çocuklar yetiştirebilecekleri, özellikle annelerin çocuk- bakımı ve eğitimi hakkındaki yanlış bilgilerinin düzeltilmesi ve eğitilmesi ile alınan sonuçlar bulgularla araştırılmıştır. Alınan sonuçlara göre annelerin çocuk yetiştirme konusunda eğitilmelerinin çocuklardaki alışkanlık bozukluklarını ve basit uyum bozukluklarını büyük oranda azaltacağı kanısına varılmıştır. Annelerin çocuk doğmadan önce eğitimi ve çocuk olduktan sonrada anne-babanın karşılaştığı problemlerin çözümü için danışabileceği yerlerin yaygınlaştırılması, çocuk yetiştirme ve çocuğa karşı takınılacak tavrın toplumsal nitelik kazanmasının önemli- olduğu fikrinin benimsenmesi sanırım büyük yararlar sağlıyacaktır 59 SUMMARY A study concerning the families of the children took part in the group-therepy has been carried out. the objective was to examine the aid of the present knowledge of the mothers on child care and education, and the training and orientation applications. The material was consisted of the mothers of intelli gently normal 20 children between 3 to 10 years of age which received into educational therapy because of adaptation problems to childhood. Detailed family histories has been recorded and, after applying the poll~form developed in order to measure the present knowledge levels of the mothers to each of them, an educational program with an average period of 3 months has been carried out, the same form has been applied a new and the differences found hawe been evaluated statistically. In the study the adaptation problems to childhood have been defined and it has been examined how the parents could grow healthy children, and especially the results obtained from the amendments of the wrong knowledge of mothers on child care and education, using the findings of the study. In accordance with the results obtained, we have concluded that the training to be applied to mothers on child upbringing would significantly lower the incidence familiarity failures and simple problems of adaptation in children. Acceptance of the thought that the number of the 60centres to render information services on training of the mother before the birth of the child, and solving the problems met by the parents after the birth should increase, and that upbringing of children and the behaviour directed to the child should gain a social aspect could, I think, be highly useful. 61
Collections