Siyasal kampanyaların iletişim stratejileri açısından değerlendirilmesi üzerine bir örnek inceleme: 2010 anayasa değişikliği referandumunun AKP ve CHP siyasal kampanyaları üzerinden karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siyasal iletişim, iletişim olgu ve süreciyle benzer özelliklere sahiptir. Siyasal iletişim gerçekleşebilmesi için genel iletişimde olduğu gibi verici, alıcı, mesaj, kanal, geri besleme öğelerinin olması gerekmektedir. Bu süreç, genelde siyasal iletişim aktörlerinden olan siyasi partiler ve halk arasında ulusal ya da uluslararası siyasal iletişim olarak, yüz yüze ya da uzaktan/araçlı iletişim ile gerçekleşebilmektedir.Siyasal iktidar mücadelesinin bir aracı olarak kullanılan ve bu mücadelenin özel bir iletişim biçimi olan siyasal iletişim kavramı, propaganda ve siyasal reklamcılık gibi geniş bir yelpaze içindeki siyasal amaçlı tüm iletişim etkinliklerinin toplamından oluşmaktadır.Siyasal iletişim kavramı demokrasiyle yakından ilgili bir kavram olup genel oy hakkının kitlelere verilmesiyle başlamış, kitle iletişim teknolojisinin gelişmesiyle de günümüzdeki anlamına ulaşmıştır. Günden güne hızlı bir değişim geçiren siyasal iletişim kavramı, siyasal kampanyaları da etkilemekte ve iktidar mücadelesi içerisinde olan siyasi partilerin de seçim çalışmalarını bu değişim içerisinde geçirmelerine neden olmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, siyasal kampanyaların iletişim stratejileri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Bu mücadele içerisinde yapılan siyasal kampanyalardan başarılı bir sonuç almak isteyen siyasi partiler, kampanyalarını belirli bir planlama dâhilinde yürütmelidirler. Amaca uygun mesaj, hedef kitle analizi, mesaja ve hedef kitleye uygun araç seçimi gibi önemli noktaları titizlikle belirlemelidirler. Bununla birlikte siyasi partilerin, gelişen teknolojiyle birlikte iktidar olabilme mücadelesi için profesyonel destek almaları da neredeyse bir zorunluluk haline gelmiştir.Siyasi kampanyalarında profesyonel destek alan siyasi partilerden biri de AKP'dir. Genel bir seçim havası içerisinde geçen 12 Eylül 2010 referandumu için AKP ve CHP'nin gerçekleştirmiş olduğu mitinglerin söylem analizi yapılarak elde edilen verilere bakıldığında yıllardır reklam ajansıyla çalışan AKP'nin çalışmalarının CHP'ye göre daha profesyonel olduğu görülmektedir. Bu durum referandum sonucuna da yansımıştır. Sonuç olarak, siyasi partilerin kampanyalarının başarısı için planlama yapmanın ve profesyonel destek almanın ne kadar önemli olduğu anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Propaganda, Siyasal Reklamcılık, Siyasal Kampanya, Kamuoyu Political communication has the similar properties with the communication phenomenon and process. In order to realize the political communication, the components including sender, recipient, message, channel, and feedback are required as those required in the general communication. This process is realized face-to face or remotely/ via instrument for the political parties and people as the actors of the political communication or as national and international communication.The political communication concept as a special form used as an instrument of political government competition consists of all political purpose communication activities within a broad range such as propaganda and political advertisement.The political communication is concept closely related to democracy and was first started with the grant of voting rights to the mass population, and gained the current meaning with the development of the mass communication technologies. The political communication concept being undergone with a rapid change affects the political campaigns and causes the political parties fighting for political governance experience their election works within such change process. In this context, it is set one?s sights on the evaluation of the political campaigns in terms of communications strategy.The political parties desiring to have positive results from their political campaigns should apply their campaigns in accordance with certain planning. The message suitable for the purpose, mass population message, and the selection of suitable instrument for the message and people should be determined delicately. Besides, the provision of the professional support for the governance contest has become a necessity for the political parties with the advancement of technology.One of the parties utilizing professional support is the AKP: For 12 September 2010 referendum being considered as a general election when we look at the data obtained through the analysis of discourses by the AKP and the CHP; it is seen that the works of AKP using professional advertisement agency for long years are more professional. This was also reflected in the results of the referendum. Consequently, it was understood that the planning and professional support are of great importance for the success of the campaigns of political parties.Keyword(s): Political Communication, Propaganda, Political Advertisement, Political Campaign, Public Opinion
Collections