Annelerin, çocuklarının psikolojik gelişmeleri hakkındaki bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Çocukların kendileri ve yaşadıkları dünya ile barış içinde olmalara aile ortamında görecekleri sevgi, ilgi, güven ve kararlılıkla olasıdır. Çocuğun yetiştiği psikolojik ortam kişiliğini, sosyal gelişimini etkileyerek ona yaşama uyum sağlama. özelliklerini kazandırır. Çalışmamız, topluma sağlıklı bireyler yetiştirmede büyük rolü olan anneleri çocuklarının okul öncesi psikolojik gelişimleri hakkındaki bilgi düzeylerini saptamak amacıyla planlanmıştır. Psikolojik sorunlu çocuğu olan 50 anne, en az bir çocuğa sahip olan 36 anne ve 44 anne adayı materyalimizi oluşturmuştur. Annelere, demografik özelliklerini belirleyen ve çocuğun psikolojik gelişimi hakkındaki bilgi düzeylerini ölçen çok sorulu bir anket formu uygulanarak*. elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Ailelerin demografik özellikleri, II. grup annelerin ` yaşlarının daha düşük, öğrenim durumlarının daha yüksek olma sı ve l.grup ailelerin daha yüksek oranda ev sahibi olmaları dışında farklılık göstermemiştir. Annelerin toplam bilgi puanlarında gruplar arası büyük farklılık bulunmamış ve 200 üzerinden yaklaşık 120 ile 130 puanlık dağılım saptanmıştır. Ancak annelerin parmak emme, tırnak yeme ile ilgili tutumu, bebeğin emme ve duygusalgereksinimlerinin karşılanmışı, çocukluk mastürbasyonu, çocuğa karşı takınacağı davranış biçimi ona temizlik ve yemek yeme alışkanlığı kazandırma konularında çok düşük puan aldıkları görülmüştür. Çalışmamızda, gruplar arasında büyük farklılık bulun mamasına rağmen bazı konularda annelerin bilgi düzeylerinin düşük olduğu söylenebilir. SUMMARY For children to be at peace with the world and with themselves is only possible with affection concern and trust which they can get from their family circles. Psychological environment in which the -child was reared affects its per sonality, social development, and thus bestows the adaptati- onal characteristics for life. Our study has been planned to determine the mothers level of knowledge (that has an important role in society to rear healthy individuals) about their children's pre-school psychological deve lopment. Our materials comprises 50 mothers with children who have psychological problems, 36 mothers having at least one child, an 44 mother candidates. Mothers were interviewed in the context of a questi onnaire by which we are defining demographic characteristics and assessing mothers knowledge levels for the psychological development of their children. Then, the results were evalu ated. Familial demographic characteristics have revealed.. no difference except: the second group of mothers were older and the first qroup of mothers had higher house- ownership- percentage. Among the groups, there were not found any great differences in mothers knowledge: points; and on a standart- 73 - point of 200, a dispersion of 120 to 130 point was noticed. Mothers were noticed to get very low points on subjects re- garding-mothers attitude for thumbsucking and nail bitting of their children; restoring the need of sucking and emoti onal necessity; masturbation during chilhood; the kind of attitude toward her child; teaching proper cleanliness and eating habits. In the study, though there is not great difference between groups, it can be put out that the knowledge levels of mothers are low in some subjects.
Collections