Türk milliyetçiliğinin Türk sinemasına yansıması (2005-2011)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Milliyetçiliğinin Türk Sinemasına Yansıması (2005?2011)Görselliğin gücünü sonuna kadar kullanan sinema, müzik, resim, dans gibi sanat dallarını bünyesinde barındıran bütüncül bir sanat olarak diğer sanat dallarından daha çok kültürel kodun taşıyıcısıdır. Bu yüzden bir toplumu incelemek için önemli veriler verebilecek en önde gelen sanatlardan biri belki de en güçlüsü sinemadır. Sinema salt bir sanat aracı olarak değil içerdiği kültürel, sosyal ve siyasal kodlarla da büyük önem taşımaktadır. Sinema içinde doğduğu toplumu ve onun oluşturduğu kültürü anlatmaktadır. Bu çalışma da Türk milliyetçiliğinin Türk sinemasında 2005?2011 yılları arasındaki yansımasını incelemektedir.Öncelikli olarak milliyetçilik ve Türk milliyetçiliği kavramları, bu kavramların özellikleri, tarihi süreçleri, türleri açıklanmıştır. Milliyetçiliğin dünya sinemasındaki durumu aktarıldıktan sonra Türk milliyetçiliğinin Türk Sineması'ndaki gelişimi ele alınmıştır. Çizilen kuramsal çerçeve doğrultusunda Türk Sineması'nın 2005?2011 yılları arasındaki filmler değerlendirip Türk milliyetçiliğinin bu dönem içindeki baskın türlerini işleyen filmler arasından örneklem alınmıştır: Kurtlar Vadisi Irak, Dersimiz: Atatürk. Bu filmler çözümlenerek belirlenen dönem içerisinde Türk milliyetçiliğinin Türk Sineması'nda ne şekilde, hangi imgelerle, nasıl yer aldığı, olumlanıp olumlanmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. The Reflection of Turkish Nationalism on Turkish Cinema (2005?2011)Cinema, holding the strenght of visuality within, is the bearer of cultural code much more than the other branches of art by containing different fields of art such as music, picture and dance in itself. Therefore, cinema is one of the leading or may be the strongest branch of art that could provide important data throughout the analyses of a society. Cinema with its cultural, social and political codes. Cinema tells the story of a society and its culture. This study aims to make a research about the reflection of Turkish nationalism on Turkish cinema between 2005-2011.Initially, the concepts of nationalism and Turkish nationalism and their features, historical processes and different kinds are explained. After discussing the position of nationalism on world cinema, the development of Turkish nationalism in Turkish cinema is discussed in detail. In line with this framework, a sample created among the movies that deals with Turkish nationalism between 2005-2011 is analysed: Kurtlar Vadisi Irak, Dersimiz: Ataürk By this way, the purpose is to determine whether Turkish nationalism is affirmed or not and to understand how and with which images it emerged in the cinema.
Collections