Baş biti (Pediculosis Capitis) konusunda ilkokul öğretmenlerinin bilgi düzeyi ve bilgilendirilmeleri (eğitimi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı, Bakırköy Milli Eğitim Müdür lüğüne Bağlı Mahmutbey ilkokulu, Karacaoğlan İlkokulu, Peyami Safa ilko kulu ve Haznedar Abdi îpekçi İlkokulu öğretmenlerini oluşturan I. grup (100 öğretmen) yine Bakırköy Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı, Koza İlko kulu ve Mevlana İlkokulu öğretmenlerini oluşturan II. grup (30 öğretmen) toplam 130 ilkokul öğretmeni oluşturdu. Bütün öğretmenlere çalışmanın amacı açıklandı. Kontrol grubunu oluşturan birinci grup öğretmenlere, sağ lık eğitiminde bir kıstas olarak ele aldığımız baş biti ve bitlenme ile ilgili konulardaki bilgiyi içeren anket hiç açıklama ve bilgilendirme yapılmaksı zın verilerek doldurtuldu. Anket sonrası gerekli açıklamalar yapılarak (bit, bitlenme ve alınabilecek önlemler konusunda) öğretmenlerin mevcut bilgi leri artırılmaya çalışıldı. Denek grubu II. grup öğretmenler ise, anket uygulamadan Yedi gün önce konu ile ilgili bilgilendirme yapıldı ve sonra anket uygulandı. Anket sonuçları İstanbul Üniversitesi, İstanbul Tıp Fakültesi Bil gi İşlem Merkezinde, yüzde ve ki kare kullanılarak değerlendirildi. İlkokul öğretmenlerinden, baş biti, bitlenme ve alınabilecek önlemler konusunda elde edilen sonuçlar üç ayrı grup içinde incelendi. I. grup incelemede öğretmenlerin sosyo-demografik özellikleri, ikinci grupiçinde öğretmenlerin, genel sağlık eğitimi ve bitlenme ile ilgili bilgilendir me durumları, üçüncü grup incelemede ise öğretmenlerin bit ve bitlenme ile ilgili bilgi düzeyleri incelendi. Kontrol ve denek grupları istatistiksel olarak X2 testi ile karşılaştırıldı. Bilgilendirilen II. grupta ileri derecede anlamlılık saptandı. Sonuçlar okul sağlığı programlarının başarıyla sürdürülmesinde, öğretmen-hemşire işbirliğini ve gerekliliğini bir kez daha ortaya koymuş tur. SUMMARY This research consists of two groups of teachers first of which contains 100 teachers working in Mahmut Bey Primary School, Karacaoğ- lan Primary School, Peyami Safa Primary School, Haznedar Abdi İpekçi Primary School, While The Second Contains 30 teachers working in Koza Primary School & Mevlana primary School. The aim of the research is explained to all of the teachers. The inquiry containing knowledge about head lovse & lousing is applied tothe first group of teachers forming the control group without giving any exlana- tion or information, After the inquiry is finished, exlanations about head lowe and prevention of lousing are given to make the teachers more infor med about the subject The research group, that's the 2nd group, is given information about the subject 7 days (a week) before the application of the inquiry & then the inquiry is applied. The results are evaluated by chi square & percentage test in The Bilgi İşlem Center of The Medical School of Istanbul University.The results of the inquiry about the head louse & lousing & pre caution for lousing are inventigated in 3 aspects. First, the socio-demog- raphic characteritics of the teachers, second, the teachers' level of being informed about lousing and general health education, third, the level of their information about head louse, lousing are inventigated. The control & the research groups are statistically compared by X2 test. In the informed group, that's the second, a high level of `meaning- ness` is obtained. The results showed once again the necessity of cooperation of the teacher & the nurse for the continvity of the success of the school health programs.
Collections