Psikiyatri hemşirelerinin terapötik olmayan yaklaşımlar hakkındaki inançları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
70 ÖZET Bu araştırma İstanbul'da bir Hemşirelik Yüksekokulu'nda ve 3 hastanede yürütülmüştür. Bu çalışmaya psikiyatri alanında çalışan toplam 210 (öğretmen, yönetici ve klinisyen) hemşire alınmıştır. Bu çalışmanın amacı, hemşirelerin `terapötik olmayan yaklaşım lar hakkındaki inançlarını ve bu inanışlarının nedenlerini, benlik saygısı ile inançlar arasındaki ilişkiyi` araştırmaktır. Verilerin toplanmasında görüşme formu, Coopersmith benlik say gısı envanteri (self-esteem inventory) kullanılmıştır. Elde edilen bilgilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesi için yüzdeleme, X2 testi, student-t testi, pearson korelasyonundan yararlanıl mıştır. Sonuç olarak, 18-21 yaş grubundakiler, bekarlar, hemşirelik öğretmenleri, hemşirelik yüksekokulu mezunları, klinikte çalışma yılı 1-5 yıl olan hemşireler daha uygun cevaplar vermişlerdir. Sonuçları, hemşirele rin istekli çalışıp çalışmamaları ve klinikte çalışma yıllarının artması etkile memiştir.71 Hemşirelerin eğitimlerinin yüksek olması inançlarının nedeninde (% 91), `bilimsel yayınların` ön plâna geçmesine neden olmuştur. Bu oran önlisans ve SML mezunlarında düşüktür. Bu gruplar daha çok psikiyatrist lerden etkilenmişlerdir. 18-21 yaş arasında, yüksekokul mezunu olmak ve hemşirelik öğretmenliği yapmak inançlarının uygunluğunu ve benlik saygısını etkile mektedir. Benlik saygısı düzeyi, terapötik olmayan yaklaşımların doğru tes bitinde % 64,78 oranında etkilidir. 72 SUMMARY This research has been executed in three hospitals and a College of Nursing in Istanbul. There are totally 210 persons who are nursing teachers, directors and nurses has been taken to this study. The aim of this study is explore the relation between self esteem and believes about therapeutic paradox and reasons of these believes. There is a semistructered inter view form and coopersmith self esteem inventory has been used in order to obtain research data. The information was obtained from computer and subjected to systematic statistical analyses including frequency distributions column, raw percentages. Chi-square, t-test, Pearson correlation and evalution was made. In conclusion; tauourable answers has been obtained from individuals between 18-21 years old, singles, nursing teachers, individuals who graduates from college of Nursing, practice in clinics from one to five years. From this point of view there is no connection has been found between favourable answers and individual motivation in practice. Nurses who are graduates from college of Nursing reported that the determined of their answer of choises are scientific publication as % 91. This rate is73 lesser in the groups of associate degree's and lycee program's graduates. This groups are affected by physicians in their choices. There is a meaningful difference in self-esteem level. Individuals of 18-21 years old group and who work in Nursing teachers and individuals who are graduated from college of Nursing there is correlation between self esteem and oceptable believes has been seen that self esteem level is effective as % 64.78 in predicting therapeutic paradoxes.
Collections